Powered By Blogger

lördag 4 maj 2013

I provrummet med ett märke som bytt namn

Det tidigare namnet var Spira, nu heter de Fira. Men det är samma märke, samma designers, samma stil på plaggen. Som för våren till exempel ser ut så här:


Bobo print, white 699:- 
Bobo print, flamingo 699:- 
Storlek XS på båda, som är samma men i olika färg. Ganska tunn bomullsblus utan att vara genomskinlig. Mjuk kvalité, rak i modellen, djup urringning. Me like!


Hannah butterfly, sea 899:- 
Storlek M. Hade absolut funkat med en mindre men det fanns ingen och jag gillade att den blev baggy. Ganska tjock i tyget men absolut den mjukaste, skönaste kvalitet man kan tänka sig. Motivet är en stor fjäril, gillar som tusan.


Sussi, flamingo 899:- 
Storlek S. Bomullstopp i sommarläcker färg och med volanger all over. Supersöt, men inte på mig. Lite för gullig för min stil. Finns även i klänningsmodell.


Saga, white 999:- 
Saga, sea 999:-
Storlek XS på båda. Även i denna är det bomull som står för materialet. Väldigt vid i modellen och längre baktill. Kanonfin med diskreta spetsdetaljer. Riktigt schysst.


Lotta, flamingo 799:-
Storlek S. En av märkets klassiska modeller. Rak, enkel och absolut gångbar att mixas med många olika stassar. Mjuk, bekväm, snygg bred urringning. 

Om någon undrar över storlekarna så tar jag det som finns ute i butiken, vilket gör att det kan bli lite vad som. Och eftersom det i fallet med dessa plagg känns som de är en smula flexibla så tycker jag att de jag provade funkar bra vad gäller size. Är det något mer ni undrar så är det bara att hojta. Kram & take care därute!

6 kommentarer:

  1. Hanna Butterfly gillar jag skarpt! Ha det så bra i kväll, visst skulle det konsertas lite? Kram

    SvaraRadera
  2. skitsnygga!! helt i min stil ;-) ha en skön lördag hjärtat!
    Puss!

    SvaraRadera
  3. Så fina dom flesta!! Ditt "fel" jag just klickat hem, Hannah Butterfly..fniss..
    Tack för provningen! Njut av lördagen!
    Kramar,
    Annelie

    SvaraRadera
  4. Men varför nytt namn? Gillade Spira bättre!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Bobo print tyckte jag om. Bra att veta att det har bytt namn:)
    Tack för provningen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Tack!
    Och du kommer nog att älska den Annelie, helt otroligt mjuk och skön och högt upp på min önskelista :o)
    Jag fattar inte heller namnbytet men ska ta reda på det så fortsättning följer...
    Kram på er!

    SvaraRadera