Powered By Blogger

lördag 25 maj 2013

Dagens – som gjorde som jag brukar i dessa lägen

Lite sol, massa moln. Hett när molndimman skingras, kyligt när den dominerar. Ett sådant där väder det är omöjligt att klä sig för, tycker i alla fall jag… som därför gjorde som jag brukar i dessa lägen, tänka bättre värme än att behöva frysa, och smackade på mig en stass uppbyggd på ett antal lager.


Bomullsblusskjorta – Odd Molly Gimlet blouse, white, linne under – Odd Molly Rib jersey tank, turquoise, jeans – Please, jacka – Odd Molly Batallion of saints bomber, chalk, sjal – Odd Molly Cascais scarf, multi, väska – Odd Molly Chimbote knitted bag, multi. 

Ja som en hel Mollyfabrik på driven… utan att ens få en ynka krona i reklamintäkter för det… ;o) Nej, jag har inget vettigare att skriva om. Inte just nu i alla fall, för just nu liknar hela min skalle mest ett flipperspel på speed, ockuperad av en hel hop tankar som far runt som riktiga illbattingar… Kommer troligast att plocka upp ett eller flera av de ämnen det kretsar kring. Men det får bli sen i så fall, när de liksom fallit på plats. Och på plats är även de kommande fallet för mitt hem, så dags för lite härlig och gräsänkarelaterad lördagsstädning. 
Vad har ni för er denna helgeftermiddag? Kram på er & Peace out för nu!

4 kommentarer:

  1. Myran på kortids och föräldrarna har besökt Chokladhimlen i Rinkaby och en sportoutlet i Åhus = nytt träningslinne och brallor himla billigt.
    (kändes relevant efter chokladmoffandet...)

    Känner igen flipperspelet... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja chokladmoffande har en tendens att få en att tänka i träningsbanor. Men jag håller mig till att tänka, just nu i alla fall... Låter som en bra dag! Kram!

      Radera
  2. Men vad snyggt med det linnet under blusen!! Och härliga bilder från gårdagen, biljetterna köptes alltså i rätt land t o m. Jag har varit ute sen 9 idag och gick in för en halvtimme sen. Trädgårdering det mesta, men även en kort sejour i brassestolen. Klemar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite avis på ditt trädgårderande, kanske mest för att jag inte har någon trädgård och därmed glamoriserar detta arbete... fast är ändå ännu mer avis på brassestol om jag ska vara helt ärlig :o) Kram!

      Radera