Powered By Blogger

onsdag 15 maj 2013

En bisarr idé - någon som vill haka på?

Jag har varit där en gång, för sisådär 20 år sedan. Då sa jag aldrig fucking mer! Men nu kommer jag ändå på mig själv med att så mycket vilja dit. Hit:


Fast jag egentligen inte fattar varför då gigantiska butiker och extrema folkmängder mest gör mig ångeststirrig. Så därav bisarr idé. Men de där tv-programmen från stället får nyfikenheten att glänsa vida över mina psykgrejer. Galet ställe, ännu galnare människor, självklart känns ett besök som en nödvändighet... :-) Och då kom idé nummer 2 in i bilden; göra någonslags träff av det, som kontrast till de Mollyrelaterade, fast ändå inte... Samla ihop ett gäng och inta dårskapen i klunga. Någon som har lust att haka på det? Till exempel någon skåning med bil och grejer som känner för att trycka in ett par stycken och dra dit någon gång i sommar?... Undrar jag och kastar snabbt ut detta i offentligheten innan jag hinner tänka till, och ändra mig... :-) Peace out & var rädda om er!

- Posted using BlogPress from my iPhone

26 kommentarer:

  1. Jaaa! Det är 14 år sedan jag var dit, hakar gärna på! Från mitt håll då:) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade ju varit supernajs!!! Tänkte på vår tossigt sköna roomie också som jag vet är där ibland... vi får hålla tummarna att det kan bli verklighet tycker jag... ett studiebesök i dårskapen... :o) Kram!

      Radera
    2. Dom har ju byggt hotell precis bredvid där det finns 4-bäddsrum. Och blir den galna Alingsåsaren med kan jag ta tåget till Göteborg och kanske åka med henne därifrån. Får kolla upp lite när och hur det skulle passa. Vore skitkul! Kram

      Radera
    3. Mycket bra ide! Mycket bra! <3 Kram!

      Radera
  2. Lite sugen är jag allt men vi får ta den dikussionen på lördag. ;) Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då gör vi så. Jag har ett träfförslag till som jag också tänkte spåna med dig om på lördag, ett på närmre ort... :o) Kram!

      Radera
  3. Har varit där en gång för 2 år sedan och ja jag åker gärna dit. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja en studie i mänskligheten sitter ju aldrig fel, eller hur?... ;o) Kram!

      Radera
  4. Haha, jag bor ca 4 mil därifrån och har aldrig fattat hypen kring detta varuhus "som gud glömde"...
    Hur sjutton kan folk köa i timmar för att komma in??! :p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... jag har heller aldrig fattat det och det är nog lite därför jag vill dit, som en studie, liksom. Du är självklart välkommen att haka på om det blir nåt med resa dit... :o) Kram!

      Radera
  5. Fniss...vad rolig tanke! Älskar Ola-Conny o Morgan!! Ullared älskar jag inte lika mycket dessvärre.. Hos oss är det maken som tvingar in mig någon enstaka gång. Sista gången för ca: 3 år sedan, en måndag morgon vid 9:30 tiden på vägen hem GBG, måndagen före 1:a advent. Trodde i min enfald vi skulle vara ensamma, ha ha ha.. Fick köa en timme för att komma in, massor av folk. Strömavbrott mest hela tiden, tänkte aldrig aldrig mer.. Vi kom ut efter 30 min som kändes som en evighet.
    Ni får säkert roligt! Hoppas ni kommer inför tv-kameran, vore väldigt kul!
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... låter ju onekligen som en mardröm, och lite som jag också minns det... vilket sjukt nog är lite det som lockar mig... Japp, jag ÄR knäpp... :o) Kram!

      Radera
  6. Skulle kunna tänka mig, kan vi inte ta en liten diskussion om några dagar ;) Längtar <3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Och det ska bli sååå kul att träffa dig igen på lördag, imorgon :o) Kram!

      Radera
  7. Jag har varit där en gång för sådär 20 år sedan, kom ut med en Toblerone, men det kunde ju vara skoj att åka dit.
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... likadant när jag var där, fick med mig en ynka duschkräm därifrån... kanske dags för revansch nu, tänker jag... ;o) Kram!

      Radera
  8. Haha! Ullared! Men då borde vi ju campa och grilla och ha oss:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt! Det hör ju liksom lite till. Grilla med en hel jäkla flaska tändvätska på kolen... visst hade det varit superskoj?...:o) Kram!

      Radera
  9. Svar
    1. Joråsåatt, jag tror jag fått en riktig knäpp... ;o) Kram!

      Radera
  10. Öh. Nej tack. Men gärna ett reportage därifrån. :)
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... om det blir utlovar jag självklart ett sådant :o) Kram!

      Radera
  11. Jag hänger på om jag är ledig ;-)
    Puss!

    SvaraRadera
  12. Har tänkt precis samma sak, var 12år när jag var där sist! Har fängslats av tv-serien...men blir för långt o bökigt känner jag:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det hade varit kul om du vill haka på om jag nu lyckas styra upp något. Kanske värt att tänka på i alla fall, trots långt och bökigt?... :o) Kram!

      Radera