Powered By Blogger

lördag 25 maj 2013

En okynnesfotograferad födelsedagsutflykt

Födelsedagsutflykt som i att vi skulle införskaffa våra presenter. Och våra som i min och mr Makes då hans dag är om en vecka. Och presenter som bara finns att shoppa irl på andra sidan sundet. Därav att vi hamnade med denna utsikt, igen.


Och 20 minuter senare hade Danmark under fötterna. Där min fotolusta slog till på skarpen, vilket även blir min varning om att de vankas (troligast helt menlösa) horder av bilder här nu. Som de fotoobligatoriska torgblomstren.


Och något som är väldigt typiskt Helsingör men som jag inte sett på bra länge. De jag kallar drillflickorna men som troligast heter något helt annat. 


Sommartid är gågatorna i denna lilla charmiga by även belamrade med kläder och prylar som butikerna flyttar ut. Och alltså en hel massa att glo på.


Bagerierna lockade en ganska hungrig jag men det var ju inte för wienerbrödens skull vi var där. Och inte för  så mycket annan shopping heller än den...


... som göres i denna butik. Presenterna. Som efter ett ganska aggressivt länsande av spargrisar blev de efterlängtade...


... Roskildefestivalbiljetterna. Som blir mitt tionde år på raken där. Känns mycket bra. Och därmed kunde vi glada i hågen knapa vidare för att ge oss i kast med...


... den stora matbutiken. Fötex. Där det inte shoppades...


... cider, fast det var himla fina flaskor vilket dock inte spelar så stor roll när man inte direkt gillar cider. 


Och inte heller inhandlades något av det som den gula killen reklamade för, vad det nu var. Däremot så gick vi lite loss...

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER

2 kommentarer:

  1. KUL!!! Då ses vi på Roskilde i år igen!
    Du kan aldrig gissa vem! (i:

    SvaraRadera
    Svar
    1. ehhh... nej det kan jag verkligen inte... för de jag tänker som skulle kunna skriva så här, de jag ses med där läser troligaste inte här... :o) Kram!

      Radera