Powered By Blogger

tisdag 28 maj 2013

En stil som även jag kan anamma? Och lite hundstatus

Grymt coolt på bästaste Maria förra lördagen när vi hade Skåneträff. Så i jakten på en ny slags stil, i alla fall som komplement till min enkelriktat uttjatade look så fick jag ett ryck i gårkväll. Att snabbtesta hennes grepp. Marias. Med Odd Molly bloomers. Trots mina fulabenkomplex... Och ta bilder, såklart… inte minst eftersom jag bättre kan utröna vad jag tycker om något i fall jag ser det på bild istället för bara i en spegel… jaja, lite knäpp får man faktiskt lov att vara… :o)


Vad säger ni? Kan det möjligen vara en stil som även jag kan anamma? Eller ser det mest bara helfel ut? Jag kan inte bestämma mig nämligen, ett ganska vanligt fenomen på sistone. Tydligen. Jag har blivit en veltant av rang … ;o) 

Tusen Massa Tack för er omtanke om Freja hund! Hon har varit helt skum i kroppen, kutruggig, slokande huvud, haft ont, emellanåt skrikit skyhögt, bara stått och stirrat, stapplat runt som en fyllkaja eller legat som en utslagen. Veterinärerna tror att det är något med hennes nacke. Hon har fått antiinflammatorisk medicin, värkmedicin och lite annat och ska på magnetröntgen om en vecka. Så nu är det bara att hoppas att det inte är något superallvarligt... :o( Tjing! Och take care!

20 kommentarer:

  1. Åhhhh *rodnar*....jag tycker att du är jättefin i bloomers, de är ju hur användbara som helst till (nästan) allting ;)
    GRATTIS några dagar för sent vännen <3
    Hoppas att du har en bra vecka!

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  2. GLÖM INTE att ge Freja en stor kram från mig <3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska hon få. Hon tackar och hälsar att hon mår bättre nu när hon är kroniskt drogad... :o) Kram!

      Radera
  3. Väldigt sommarfräscht på dig!
    Nej, vad jobbigt att Freja inte mår bra! Lider med er allihop!!!! Så fruktansvärt jobbigt att se att de inte mår bra! Hoppas att medicinen snabbt hjälper och att resultatet av röntgen blir bra! (Har de kollat borrelia, skulle ju kunna vara en nervborrelia med såna symtom.En kollegas make fick det och han mådde ungefär så där...)
    Bamsekram till er alla, tvåbenta som fyrbenta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Borrelia var faktiskt första tanken som slog mig med! Känner igen symptomen även om det kanske är olika för djur och människor....
      Och klart du kan ha bloomers!
      Kram! Till dig med Nena:)

      Radera
    2. Tack för tips båda! Jag ska kolla med maken om de tog något boreliaprov, det var ju han som var på djursjukhuset med henne. Massa Kram!

      Radera
  4. Woho nakna ben. :p Vet ju din vånda men den är helt obefogad. Finfint! Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte att om du vågar ha vitt på dig så ska jag minsann våga visa benen... ;o) Kram!

      Radera
  5. Puss på lilla nosen Freja, säger jag och Jay.
    Klart du kan ha bloomers och t o m jag insåg ju där på träffen att det är himla användbart.

    Fast klänningen är ju skitful; den kan du skicka hit till mig ;)
    (och det var ett skämt om vän av ordning inte fattade)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Freja hälsar och tackar så mycket och hoppas att hon får träffa den där stora söta bruna någon dag :o)
      Jag är faktiskt inne på att sälja klänningen, vill du ha förstatjing så bara hojta... :o) Kram!

      Radera
    2. Det kan tänkas att jag vill =)

      Radera
  6. Naturligtvis kan du ha bloomers! Du är jättefin o dina ben förstår jag inte problemet med..?! Visserligen lite ovant se dig i en annan stil men tycker själv det är kul variera lite på den fronten. Personen bakom är ju densamma oavsett stilen.
    Tänker på er o Freja! Håller fortfarande hårt..
    Kram,
    Annelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina vännen! De där med komplex är ett gissel, sitter i sedan ungdomsåren. Dumt för det är ju ganska skönt att ha bara ben när vädret tillåter. Vi får väl se om jag vågar... :o) Kram!

      Radera
  7. Jättefint o skönt somrigt! Krya på dig till hunden!

    SvaraRadera
  8. Outfiten till höger är nog mera du tycker jag. Å hoppas lilla Freja kryar på sig. Glömde fråga dig om henne idag.

    Skicka gärna tips på bra shopping i Stockholm sötis!
    *Kramar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, och håller med, klänning är inte riktigt jag :o) Och lista ska totas ihop imorgon, kan hända att jag tar hjälp här så du inte bara får nerklottrat butiker som säljer Odd Molly... ;o) Kram!

      Radera
  9. Inte riktigt din stil! Gillar din coola/tuffa stil bättre!!
    Mvh L

    SvaraRadera
  10. Måste ha läst slarvigt sista tiden för jag har helt missat att Freja inte mår bra. Hoppas för er och hennes skull att det löser sig snabbt. Jag brukar ju ha FOL + bloomers och gillar det skarpt. Framförallt är det ju så himla skönt när det är varmt - funka finfin på dig tycker jag.
    Massa kramar <3

    SvaraRadera