Powered By Blogger

måndag 25 mars 2013

Ett stänk av det jag kallar livshöjdpunkt

Vaknar klockan 04.någonting. När omsomning inte funkar ger jag mig istället i kast med något eftersatt och välbehövligt, jag börjar rensa bort bilder i mobilen. En samling som sträcker sig ett drygt år tillbaka i tiden. Alltså över förra sommaren. Bilder som väckte en hel hop med roliga minnen, och samtidigt motade fram en smula ilska, över att vinterhelvetet vägrar ge med sig utanför dörren... Ja, ganska onödig energi att spilla, jag vet, så därför bläddrades de soligaste knäppen snabbt förbi.
Men det fanns en liten bild som satte sig på hjärnan. Som hakat med mig genom timmar av meningslösheter i skolbänken denna dag. En bild som jag blir så glad och sommarsaknig av att jag kastar in den här istället för min köldgradsanpassade stass of today... nu kan det ju dock hända att den dimper in här lite senare i alla fall men ändå... först ett stänk av det jag kallar livshöjdpunkt... Kärlek & Respekt!


- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Ja den är en härlig bild!
    Och nu måste väl eländet snart ge sig?

    SvaraRadera
  2. Underbart! Vilken sommarbild!
    Kram

    SvaraRadera
  3. ..och minst, MINST 2 sådana vill jag klämma i mig till sommaren! Klem

    SvaraRadera
  4. Åh! Sol och glass! Jag vill, jag vill, jag vill!!!!
    Kram

    SvaraRadera