Powered By Blogger

lördag 16 mars 2013

Fredag by Instagram – avundsväckande & bättre än inget


Gårdagens svåraste – var utan tvekan att ta sig ur sängen. Och inte blev det enklare av vare sig det faktum att hundarna vägrade kliva upp samt att väderläget rapporterades i termer som uteslutande kunde tolkas som helvidrigt. Fast det var i alla fall iklädd en stass som jag fann riktigt snygg som väderdamen förmedlade sitt budskap. 
Gårdagens sockerkick – kom i form av fika med två slurpiga tårtor som ett slags firande i skolan. Anledningen är att ett litet gäng av de som gått i samma klass som mig men som läst en annan inriktning stämplade ut för gott igår. Lite sorgligt men även en smula avundsväckande… 
Gårdagens uppdrag – föddes efter telefonpratande, ett gemensamt intresse för en specifik klänning gjorde att jag begav mig till HM för att avlägga provning av detta plagg. Som typiskt nog inte fanns i just den butiken. Men för att inte vara där i ogjort ärende kompenserade jag genom att istället kränga på mig ett gäng andra saker. Nio stycken för att vara exakt. Och som kommer att utgöra mitt nästa inlägg här i la blogg… 
Gårdagens två konstateranden – bestod i att få mina farhågor om att katterna inte är helt normala besannade. Och att sprillans nybakat franskbröd från konditoriet är något av det godaste som finns. Speciellt om det kläs i ett tjock lager herrgårdsost. 
Gårdagens mischmasch – stod vädret för. För gårdagens samtliga vovvenader tog plats i en snöig men solig, fast förbannat blåsig, kall och en smula dimbelagd stadspark. Som ändå på något sätt hade vårvibbar över sig. 
Gårdagens andra butiksbesök – kom sig av ett plötsligt pling i mobilen. En påminnelse om att mitt presentkort på Lindex skulle rinna ut i sanden om jag inte använde det just denna dag. Och sniken som jag är kändes detta dumt. Fast ännu dummare var nog att sportbehån jag riktade in mig på inte fanns i min storlek. Det fanns inte ens strumpor som passade... Så det blev istället ett improvisationsköp, av t-shirt i barnstorlek. Bättre än inget, tyckte jag… 

Resterande tid av gårdagsdygnet tillbringade jag till största del med att svärande försöka mecka med min Internetuppkoppling. Och förtränga både den annalkande förkylningen och det sorgliga diskberget, käka vegetariska vårrullar och slutligen somna från en film på tv. Mer än så var det liksom inte… Peace out!

4 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna att du har prova en stickad orange tröja som jag har varit nära att näthandla flera gånger :-D
    Katta på landet

    SvaraRadera
    Svar
    1. :o) och det har jag, håller tummarna att det är den du menar som jag provat... :o) Kram!

      Radera
  2. Fräsiga bilder!!! Jag letade efter klänningen på Emporia, men den fanns inte där heller. Verkar inte kommit i butik än? Klem och fin- fin kväll

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skumt! De verkade ha allt annat i samma stuk liksom i min butik utom den... Ja vi får ju snart veta hur den är... :o) Kram!

      Radera