Powered By Blogger

fredag 8 mars 2013

För exakt på dagen tio år sedan...

... jobbade jag på ett café, det var lördag och stressigt som tusan. Telefonen ringer, en okänd dam frågar efter mig, meddelar därefter kort, och oåterkalleligt koncist "din pappa är död". Och jag klev med de orden ringandes i skallen in i en månads lång dvala. Med en mischmasch av overklighet, sorg, praktiskt fixande, tusentals tårar, och den där vita kistan med rödaste rosen på toppen, som stod mitt i den enda solstrålen som sipprade in i kyrkan...
Tio år, så länge men ändå som om det vore igår. Hade jag kommit på tidigare än idag att det var just idag hade jag förmodligen bett mr Make att tatuera in det där porträttet på honom som jag pratat ett bra tag om att sätta på armen...


... men nu tänker jag istället sopa sorg under mattan och bege mig på utlandsutflykt om någon timme. För jag har en känsla av att saknad på något sätt bäst firas med att göra något kul. Det är i alla fall vad min farsa säkert sagt till mig om han kunnat... Peace out! Kärlek & Respekt!

- Posted using BlogPress from my iPhone

11 kommentarer:

  1. Det låter som ett bra förslag...!! det närmar sig 8 års dagen sen min pappa gick bort och visst är de saknade!! kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilken stilig pappa.....saknaden finns alltid där efter de som inte är hos oss längre här på jorden.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Bortgågna pappa har nog alltid en alldeles speciell plats i våra hjärtan <3

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Härliga, kul, ibland knäppa, men helt underbara MINNEN - det är tack vare dem vi orkar med när vi saknar dem som mest... så är det för mig.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilken fin hyllning till din pappa!

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åhhhh vännen....vilket fint foto på din pappa<3
    Så länge vi minns våra kära så finns de alltid med oss...

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  7. Jag tror man bäst gör som du gör nu: Reflekterar en stund och sen låter livet gå vidare.
    Hoppas du får en skön utflykt.

    SvaraRadera
  8. Mina tankar är hos dig och jag kan bara hålla med om att det är bra att reflektera, minnas med glädje och sedan försöka göra något roligt som lyfter sinnet.
    Hoppas du får en fin dag trots sorgen och minnen som väller fram.
    KRAM!!

    SvaraRadera
  9. Vad fint. Tror också på det. Kram på dej

    SvaraRadera