Powered By Blogger

söndag 10 mars 2013

Helgen by Instagram – behövde, råkade & yrade runt


Gårdagen drog med sig träning, vilket påminde mig om att jag behöver en ny sportbehå, varav det blev en liten tur till HM med provning. Av lite träningstoppar också, som jag ju även plåtade, kom jag på nu… så då kan det ju mycket väl hända att ni blir terrade med dem imorgon… 
Efter den ensamutflykten följde ännu en men nu med mr Make och vovvar som sällskap. Ett inte helt ovanligt scenario är att vi råkar hamnar på finkonditoriet och därifrån råkar få med oss lite blandade bakverk och bröd. Så även igår. Fast vi bestämde oss för att dela med oss en aning. Till fåglarna, som dock inte råkade vara hemma just då. Och sedan knallade vi hem och där mötte hungriga katter och sedan glömde jag helt av mitt okynnesfotograferande. Kanske lika bra det för städning, matlagning och tvtittande har ni ju sett här i lite olika former ett otal gånger förut… 
Denna dag har mest inneburit sängliggande. Med mycket sovande fram och tillbaka. Men! Jag lyckades äntligen få se stora delar av dvd-boxen jag tokfyndade när Åhlens släckte ner här i byn i januari. Solsidan. Säsong 1. Som jag missade när den gick på tv. Vilket ju var riktigt bra för då var den ju ny nu… Och bra. Och när även jag mådde bättre blev det stass på och tur till Ica. Där jag säkert yrade omkring i nästan en timme, obeslutsam över för vad som skulle få hamna i korgen. Vad som skulle bli kvällen supé. Det blev spagetti. Och pesto. Med tonfisk och keso. Lyxlir på hög nivå… 
Glamour som nu har omvandlats till ännu lite mer drönande framför dumburk. Och mer än så är det liksom inte med det… Peace out för den här veckan!

1 kommentar:

  1. Är peston god? Har tittat på den men varit tveksam. K

    SvaraRadera