Powered By Blogger

fredag 1 mars 2013

Något som ni kanske inte vet om mig…


… är att jag är så pass såld och begeistrad av två olika sporter att jag kan sitta framför tv´n i timmar i sträck när det vankas just dessa begivenheter. De är helt olika men har det gemensamt att det hela tiden händer saker. Det står liksom aldrig still och segar, som i vissa andra fall… inga idrottsutövningar utpekas, det av ren och skär feghet, för att jag ska slippa påhopp från anhängare av dem ;o) 

Mina favoriter däremot är konståkning och friidrott. Den förstnämnda ville jag försöka mig på i min ungdom men eftersom jag inte ens kunde stå upprätt på isen så var det bara att lägga ner direkt. Friidrott däremot var jag hyfsad på. Bäst i häcklöpning. Men jag var även med och tävlade i vanlig löpning, längdhopp och stafett i lite olika skolmästerskap. Fast det var ju aldrig något som hette i närheten av att ha en talang nog för att kunna satsa högre. Fast det var kul. 

Och lika skoj är det att det med start idag långvisas Friidrotts-EM från Göteborg. Så snacka om en riktigt bra lördagskväll... Nu är det dock nersläckt för idag så jag kanske borde slita ögonen från diverse skärmar och ta med hundarna på lite utespatserande istället… Har ni förresten någon sport ni är så tagna av att ni också kan sitta sådär och vrålglo i timme efter timme?... Tjing och god natt!

5 kommentarer:

  1. Jag gillar ju rätt mkt sport, men är väldigt såld på vintersporterna nu, helst skidskytte som egentligen är en helt galen kombo om man tänker Klem

    SvaraRadera
  2. Familjen Hanboll har ju en dotter som gillar konståkning också. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag gillar ju inget alls - tror tom att min tvvruta skulle spricka om den utsattes för något i sportväg :))

    SvaraRadera
  4. Vil blot sige jeg idag prøver "what a mesh dress" hvis du har lyst at kigge forbi er du velkommen.

    Mvh
    Charlotte

    SvaraRadera