Powered By Blogger

fredag 29 mars 2013

Sju plagg – en gerillaprovning på Lindex

Fick ett slags dårryck på Lindex igår, att jag snabbt skulle rycka de sju plagg som först föll i mitt blickfång, förväntade eller helt överraskande för mig själv, om ni fattar vad jag menar… och släpa med dessa till provrummet för en liten testrond. Här är resultatet:


Randigt linne med paljetter 249:- 
Storlek S. Paljetter på hela framsidan, vanligt tyg a la lite tjockare t-shirt på baksidan. Ganska rak i modellen.


Vit tunika med spetsbrodyr 299:- 
Storlek S. Fint brodyrmönster i spets framtill, små nitar längs halsrigningen. Längre bak än framtill. Superskönt att ha på sig och min favorit i denna provning.


Limegrön skjorta i tunt material 199:- 
Storlek 36. Skrikig limegrön färg som var en smula svår att få rätt på bild. Skjorta i lite tunnare kvalitet, u-ringad nertill.


Äppelgrön spetsmönstrad kofta 249:- 
Storlek XS. Spetsmönster på hela frampartiet, finstickad för resten. Trekvartsärm och ganska kort i modellen. 


Svart sidentunn bomberjacka 399:- 
Storlek S. Lite sidenkänsla på denna, kollade aldrig ingredienserna i tyget tyvärr. Enkel något pösig modell med dragkedja fram och liten mudd nertill.


Camoskjorta i tjockt bomullstyg 299:- 
Storlek 38. Väldigt tjockt och ganska stumt tyg, så jag upplevde den nästan ut som en blandning av skjorta och jacka.


Militärgrön bomullsjacka 499:- 
Storlek 36. Tjock bomullskvalitet på denna ganska detaljrikt utsmyckade jacka. Och då pratar vi detaljer som fickor och dragsko i midjan. 

Vad tycker ni? Något ni gillar, något ni tokdissar? Jag knallade ut därifrån lika tomhänt som jag kom in. Fick inget alls shoppat igår. Om man inte räknar in de två paket som jag löste ut på postutlämningen. Två paket, två olika plagg men av samma sort, så att säga. Kan hända att jag kör en fotoprovsejour med denna i boningen idag. Annars blir det förmodligen mest lite städning här och en hel del pappersfixande inom lite olika områden… Vad har ni för planer idag? Peace out!

5 kommentarer:

  1. Den översta bor hos mig.....bra pris 249:- och 20 % rabatt på det!
    Trevlig helg önskar Titti

    SvaraRadera
  2. Hahaha du e inte klok Madicken :)) Gerillaprovning är ju ett perfekt beskrivande ord!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Den äpplegröna koftan var fin på!
    Idag? Plocka undan i kaoset och en film.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken storlek har du på din foresome tunic? Ska man gå upp en storlek?
    Mvh Annie

    SvaraRadera
  5. Helt klart den äppelgröna koftan !

    SvaraRadera