Powered By Blogger

söndag 24 mars 2013

Husbygget som svängde i popularitet & gårdagens stass

Gårdagen passerade revy innan jag knappt hann blinka. Svisch och så var den finito. Typiskt ledigdagsfenomen liksom… Men! Jag hann ändå en del. Ärenderonda på stan, vovvenada, laga finmiddag och inte minst städa. Och! Så byggdes det hus. Mr Make byggde hus. Kartonghuset som ingick i köpet av en kattmatspåse. Det som mötte en hel del skeptiska miner. I alla fall till en början och inte minst av Muffin katt som minsann hade fixat sig en alldeles egen pappboning:


Men efter att Freja hund hade visat en smula intresse för det färdiga bygget så blev det beslagtaget av kattligan, som nu slåss om att ligga i det... Det är inte direkt den finaste inredningsdetalj man kan få för sig att slå upp i sin bostad men så länge djuren gillar det så får jag väl dras med en otymplig låda på golvet… :o) 
Vad jag däremot och med största säkerhet kommer att rata denna dag är stassen från igår. Ett hafsplockat verk med tröjan som visst krympt en smula… :o) Kram!

2 kommentarer:

  1. Huset är ju stencoolt! Var fick du tag på det? Mina katter skulle också vilja ha en egen villa :o)
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  2. Fint hus dom fick kissarna:) Kram

    SvaraRadera