Powered By Blogger

tisdag 31 augusti 2010

Amerinden – the tokstory har fått ett slut…

Tro det eller ej men långköraren the Amerind-tokstory har äntligen lyckats att ta sig över mållinjen!

Fick ju ett brev från DHL i fredags att jag skulle ringa dem och boka tid för leverans. Trots att jag väntat på just en sådan i tre dagar. Men okej, jag är inte den som hakar upp mig på petitesser…;o)
Ringde dem igår och då påstår chauffören att han ringt mig i onsdags förra veckan men att jag inte svarat. Skitsnack tycker jag och inleder en kortare diskussion i ämnet.
Tjejen som svarade när jag ringde tror mig och erbjuder sig att komma förbi med paketet efter att hon slutat jobba. Jag bodde ändå på vägen sa hon, den underbara människan!!! Hon kom, med det här:


Hade det handlat om VM i paketöppning så hade jag haft väldigt stora chanser på guldmedaljen för som jag slet upp det. I racerfart gick det.
Och det var verkligen Amerinden i paketet. Tjohoo! Fläckig men dock, Amerinden har anlänt! Amerinden är min!
Men snacka om att det var med nervositeten i halsen som jag provade den, för det skulle ju liksom bara vara kronan på verket om den inte hade passat, eller varit skitful på mig.


Tycker att jag i alla fall kommer undan ganska hyfsat med att kunna bära upp den. Provar den rakt upp och ner som ni ser, har lite komboidéer på lager…
Men alla turer som den i allmänhet och mitt psyke i synnerhet har varit utsatta för under 23 dagar har dock tyvärr satt sig lite i sömmarna.
Fast jag tror nog att den ska få sin välförtjänta revansch ganska snart för jag har ju faktiskt drömt om den och suktat efter den bra länge.

Kanske redan efter sin välbehövliga runda i tvättmedel som står mest på tur att prickas av på att-göra-listan. Så jag går och fixar det nu. Vi ses sen. Kram!

21 kommentarer:

  1. Grattis! Både till att du äntligen fått den och för att du är skitfin i den! Så skönt att allt ordnade upp sig till slut!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt!!! Den är kanon på dig!!! Så skönt att det blev rätt till slut trots alla turer.


    Klart jag kommer, kan inte missa en träff med er godingar men avviker lite tidigare.

    Kramar

    SvaraRadera
  3. ÄNTLIGEN!!! (Som Fylking skulle sagt!)
    Den är som gjord för dig!
    Tvätta bort det där som satt sig i sömmarna och glädjs över att klänningen är hos dig!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Äntligen! Åh vad fin den var på dig! Härligt med lyckliga slut.

    Kram

    SvaraRadera
  5. DU VAR SUPERSNYGG I DEN!! KLOCKRENT!! Härligt med happy endings, I am a sucker for those ;-D
    KRAM!!

    SvaraRadera
  6. Va fint att story slutade så bra! Amerinden passar dig så fint, jag är så glad för din skull. Och maken är så snygg i pinuppan ;)))

    SvaraRadera
  7. åååååå äntligen kom den! du är fantastiskt fin id en!! Jippiii=)
    kram

    SvaraRadera
  8. Grattis! Äntligen...o himmel vad snygg du är i denna!! Den ÄR verkligen du!! Iallafall i mina ögon.

    Väldigt roligt du äntligen fick din pinupjacka! Den får du gömma väl för maken..skämt åsido var han ju snygg i den han med! Varannan dag principen kanske, eller var tredje..Ha en fin kväll!
    KRAM

    SvaraRadera
  9. Skönt att denna ursnygga klänning äntligen kommit fram! Sitter som gjuten på dig ju.
    Snygg jacka maken köpte till sig. Jag menar dig!
    Kan se hur "gubbarna" langar upp kameran och poserar framför spegeln som du brukar göra, fast med jackan i handen. Så kul dom måste ha haft. Kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig att min man skulle göra något liknande... Fast man vet aldrig ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Grattis till en underbar klänning!!! KRAM

    SvaraRadera
  11. Tjohoo, äntligen! Jättensygg på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Åhhhhhh vad härligt att den kom fram till slut.

    Jisses sikket rabalder det varit om denna skapelse.

    Jag ska till moder i morgon förmiddag hade jag tänkt faktiskt. Så vi kan ju ringas =)

    Nu ska jag trycka i mej massa lösgodis & varma hallon med glass, ( behöver få fler volanger haha ) men jag återkommer i bloggvärlden lite senare =)
    KRAM !

    SvaraRadera
  13. Sablar vad snygg den var på dig!
    Älskar den klänningen, den är så fin!
    Tur att det var en Amerind i paketen.

    kramis

    SvaraRadera
  14. Så mycket att vilja ge tillbaka, i form av text till var och en av er personligen… men så lite tid… :o( Så det får tyvärr bli ett kollektivt tack och en stor kram till er alla istället… sorry...

    SvaraRadera
  15. Äntligen! Supersnygg på dig, verkligen:-)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Säger som alla andra ...ÄNTLIGEN!!! Vilken resa! Men den var superfin på dig så det var den värd. Vilken storlek har du på den? Såg den som du klickat hem nyligen på T i storlek 2 och funderade lite men nu när jag är stolt ägare av en Sidesaddle så kanske det blir för mycket likt varandra. :)
    Grattis till 2 superfina klänningar och de blir så coola med Jävulspinuppan!
    Kram

    SvaraRadera
  17. ÄNTLIGEN!!! Ni passar fint ihop.

    Kramar

    SvaraRadera
  18. Kanon att allt löste sig till slut och att du blev nöjd med klänningen.

    SvaraRadera
  19. Marika: nu är jag ju långt ifrån säker på att jag kan bära upp den lika bra som dig men jag får väl åtminstone försöka ;o) Kram!

    Jeanette: jag har 2 i den, och den känns perfekt lagom. Hade absolut inte kunnat ha mindre och förmodligen inte större heller. Visst är den kanske lite lik sidesaddle men bara lite så visst skulle du kunna ha en amerind också utan att det hade stört. :o). Du är jäkla snygg i sidesaddle, perfekt färgval till dig! Kram!

    Tina: tack söta gulliga du! Kram!

    Efva: ja ett lyckligt slut sitter ju aldrig fel. :o) Kram!

    SvaraRadera
  20. Tack! Då vet jag att jag kan hålla utkik efter en 2:a framöver. :)
    Kram

    SvaraRadera
  21. Härligt! tänk att det blev ett gott slut trots allt :-) klänningen är så fin och den sitter som en smäck på dig ;-)
    Kram!

    SvaraRadera