Powered By Blogger

söndag 1 augusti 2010

Dagens i en inte helt idealisk situation

Trött och med huvudvärk gick jag och jobbade några timmar i förmiddags. Det blev väldigt sent igår. Var ute och kollade musik på gatujippofestivalen – jag vet att jag har gått med i en Facebookgrupp som vill avskaffa den.
Men.
Eftersom den nu finns så kan man ju lika bra gå efter devisen If you can´t beat them, join them…

Det var riktigt kul att träffa vänner som man så sällan annars hinner umgås med. Och som grädde på moset var det riktigt bra musik.
Men straffet för det var som sagt en inte helt idealiskt upplagd situation för att jobba idag. Tur man har lite rutin att plocka fram ur bakfickan…

Det blev en nyförskaffad kärlek som fick haka på:


Light cotton embroided i dark blue som jag nyligen övertog vårdnaden om från Fengxumamma - tack söta för det!
Till den Chrysalis minigown, powder, jeans från Gina Tricot och mockastövlarna från Ellos och Djurens Rätt-kassen jag shoppade igår.

Bilderna tog maken när vi var på väg till matbutiken för storshopping. Surt att tänka att där rök stålar i prisklass med en Molly… :o)
Nu är vi precis hemma igen och hundpromenad står på tur att genomföras härnäst. Därefter matlagning och om jag sedan får ihop de båda komponenterna hinner och orkar så återkommer jag hit igen lite senare.
Kram så länge!

4 kommentarer:

  1. Ja men det är klart! Göra det bästa av situationen, gilla läget som dom säger! (hmm vad gammal jag blivit, hi hi).
    Mat behöver vi alla! Varför stoppa i sig annat än det som smakar gott i munnen..kostar förstås men vi lever nu o här!! Kram vännen

    SvaraRadera
  2. Huvudvärk är aldrig roligt:( Fin dagens som alltid, misslyckas du aldrig;) Jobba inte ihjäl dig gumman. Kram!

    SvaraRadera
  3. Sitter mycket snyggare på dig än mig! Om du nu springer förbi en i storlek 1, skänk mig en tanke.
    Säger som Linda; jobba inte ihjäl dig
    Kram

    SvaraRadera
  4. Annelie: haha... du har så rätt, vi tenderar alltid till att köpa det vi gillar mest - även i matväg - och smakar det så kostar det. Dessutom är vegetariskt jox i regel mycket dyrare...
    Ja det funkade ju bra att gilla läget också :o)Ganska bra i alla fall för maken blev bestulen på sin telefon... :o(
    Kram!

    Linda: haha... jag tycker ju själv att jag misslyckas med jämna mellanrum men för det mesta kör jag ju på samma hårt beprövade prylar, så kallade säkra (men fega) kort. :o) Kram!

    Fengxumamma: jag lovar att hålla superkoll efetr en 1 till dig!
    Det är helt ärligt lite väl mycket jobb, mår lite si så där, kanske dags att peppa sig för ett doktorsbesök snart... Kram!

    SvaraRadera