Powered By Blogger

måndag 16 augusti 2010

”Man snudd på våldför sig på brevlådan”


Den som väntar på Mollyket väntar alltid för länge! Ni kanske känner igen det, scenariot där man vaknar och den första tanken är; idag kommer det, med största sannolikhet kommer paketet idag.
Man gror in den tanken så hårt i skallen att man tror på den fullt ut.

Sekunder känns som timmar, minuter som dagar, innan den där snigelfotade brevbäraren lyckas släpa sig till rätt adress…
För mig som har brevlådan utanför huset och två hissvåningar ner innebär den väntan ett evigt stirrande ut genom fönstret…

Efter en hel evighet kommer han. Och man riktigt ser lappen som snart kommer att slinka ner i brevinkastet framför sig… MEN, den är inte där…


Man snudd på våldför sig på brevlådan i ett försök att vrida den ut och in. För tänk om lappen liksom hamnat där den inte syns… Fastnat i botten, undertill, i någon osynlig springa…

Efter att nästan ha skurit sönder sina händer på brevlådevandalism a la grövre ger man upp. Utan att kapitulera för tänk om man sett fel och missat.
Rusar till brevlådan igen… som blir trakasserad med samma behandling ytterligare en gång... och en till.. och…

Någon som känner igen sig? I så fall vet ni hur jag har betett mig sedan jag kom hem från jobbet. Jag kammade noll idag.
Men imorgon kommer det, med största sannolikhet kommer paketet imorgon…

Vi ses igen då. Om jag inte har åkt fast för brevlådemisshandel innan dess… Kram!

9 kommentarer:

  1. Känner igen fenomenet, ja;) Kram!

    SvaraRadera
  2. Ha-ha jag tror jag dör ;0) Är precis likadan och de på OK där jag hämtar mina paket ser snart rött av ilska då jag kommer eftersom jag titt som tätt tvingar dem att leta efter paket...

    ~Ingrid

    SvaraRadera
  3. Sällar mej till skaran av brevlådemisshandlare och jag ber också personalen på mitt utlämningsställe snällt leta fram de paket "jag vet" har kommit:))

    SvaraRadera
  4. hihihihi,,,, ja, så är det.

    KRAMAR

    SvaraRadera
  5. Haahhhaaa! Leta fram en kopp och väm mjölk med honung i, andas djup och slappna av så att du kan somna ikväll :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Haha...träffande! Ja, jag känner igen mig. Vår brevlåda är dessutom ca 50 meter från huset ute vid stora vägen. Hur ofta går man inte dit för att kamma noll? Man får se det som ett motionspass ;-)

    kram

    SvaraRadera
  7. ha ha ha! Precis så är jag nu! Väntar på två paket!!! Kramar

    SvaraRadera
  8. Linda: jag hade på känn att du också är bekant med fenomenet… ;o) Kram!

    Ingrid: haha… kan riktigt se framför mig hur du härjar med de i butiken, en härlig syn. :o) Kram!

    Mimmi: haha… känner igen det där att ”man vet” att det har kommit, och man bygger upp konspirationsteorier i huvudet om att de undanhåller för att jävlas… ;o) Kram!

    Tina: kul att fler känner igen sig, man kan ju lätt få för sig att man är den ende dåren på jorden ibland. :o) Kram!

    Lillis: för sent nu men ska absolut ta till det knepet nästa gång… :o) Kram!

    Septemberflikka: haha… tyvärr är ju min brevlåda bara en hissfärd bort så det blir inte så mycket motion här, men ett bra sätt att motionera annars. :o) Kram!

    SvaraRadera
  9. DrMolly: IDAG kommer våra paket... det har jag på känn!
    Såg ditt mail precis, låter kanonbra! Svarar under dagen. Kram!

    SvaraRadera