Powered By Blogger

söndag 8 augusti 2010

Dagens i bisarr spegel

Varenda dag när jag går till jobbet så knallar jag förbi en frisersalong som har speglar vända utåt gatan. Varenda dag undrar jag varför.
Och på ett ungefär varannan dag funderar jag på att ta en dagensbild i just någon av de speglarna.

Fast det har liksom aldrig blivit av. Förmodligen mest på grund av att speglarna ser ut att vara skitiga som fan.
Men idag kunde jag inte låta bli. I dag slog jag till. På en dagensbild i en av dessa bisarra speglar.




Med en klädsel som egentligen mest var en test av hur det funkar när impulsiv hjärna möter verklighet. Ett försök att utröna hur pass jag har en känsla av att kunna kombinera plagg på ett smakfullt sätt...

Och en önskan av att äntligen, och för första gången ta på mig The Nymph.
Sedd i skenet av en smutsig spegel…

Jag är skeptisk till kombinationen. Vad tycker ni? Kram!

9 kommentarer:

  1. Tycker om den kombination! Gillar att det går variera Nymphen på det här sättet. Har själv testat liknande variation.(har fortfarande inte lärt mig bära stövlar/kängor denna årstid.) Du är så snygg i denna kombo! Spegel ut mot gatan..hmm lite knäppt. KRAM

    SvaraRadera
  2. Hahahaha...de vill väl att alla ska titta i dem och inse att de behöver VERKLIGEN klippas. :D
    Jag gillar kombon och kommer köra med den också. Tycker det är perfekt att dressa ner Nymphen ibland.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fram med fönsterputsen :)
    I mina dimmiga ögon så tycker jag att det ser ut som om kombinationen fungerar.

    Kram
    å ja se vovvar...

    SvaraRadera
  4. Ja du är verkligen go du som har med din kamera överallt. Blir ju kalasbilder, TROTS, i detta fallet, skitig spegel ;-)
    Å jajjamensan, är som Jeanette säjer, det blir lite mer nerklätt med Biketten =)

    SvaraRadera
  5. Funkar alldeles utmärkt! Klänningen blir så mer användbar när man kan klä ner den så där. Kram! (Du har mail!)

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg kombo, nu blir jag sugen på nymphen och jeansjackan... :)

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  7. Hej Josanne!

    Det där funkar väldigt utmärkt, som det ska vara med kläder, det ska gå att dressa ner men även upp.
    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  8. Jag ber en massa om ursäkt för att jag slappat till och inte svarat på era kommentarer här... :o( Så det får bli ett litet hastigt gruppsvar nu istället. Helt ärligt så kändes det lite zigenarhippie att ha den outfiten på sig. Kan vara så att skum spegel och skum klädsel tar ut varandra så det liksom blir normalt… Vad vet jag… kommer förmodligen att testa den kombon igen, bara för att liksom…. Tusen tack för era kommentarer, de uppskattas högt och ärligt. Kram vackra ni!

    SvaraRadera