Powered By Blogger

torsdag 9 augusti 2012

En lunch, en favoritrestaurang & fyra fabulous bloggerskor

Dagens lunchdejt utspelade sig på Vapiano i Malmö. En av mina absoluta favoritrestauranger. Och det säger jag utan att vara sponsrad, även om jag inte tackat nej till att vara det… :o) Och sällskapet var inte alls fy skam det heller. Fyra fabulous bloggerskor…


Annika, Flipfloppan, Helen, Fengxumamma. Restaurang = mat och för min del blev det, ännu en gång…



… tonfisksallad. Men en hemgjord dressing som är lite to die for. Ett megaplus för flytande varor och färska kryddor på borden. Gott! Fräscht! Och även om jag inte äter kött så passar just de orden även in på hur Flipfloppans och Fengxumammas…



… carpaccio såg ut. Missade att fånga Helens pastarätt på bild men Annikas räksallad kom med...


... precis som en liten glimt av interiören på stället: 




Tillbaka på den soldränkta uteserveringen, där vi hade megaflytet att få ett bord vankades efterrätt…



… och även om några tyvärr var tvungna att droppa av efter lite drygt två timmar så fortsatt babblet en bra stund till. Tillbakalutat och alldeles precis perfekt! 
Tack som fan för en lunch att verkligen vilja göra om brudarna! Och tack för idag, god natt & Kram till er andra också!

16 kommentarer:

  1. Mmmm...vad gott det ser ut :-) kan tänka mig att ni har haft en fin dag....blev det något shoppat eller klämde och kände ni bara :-)
    Kraaaam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inget shoppat. Blev knappt klämt och känt heller,mest bara snabbtittat. Kram!

      Radera
  2. 1000 tack själv min vän! Klem å gonatt

    SvaraRadera
  3. Ååå så mysigt! Jag har sett en Vapiano-skylt på ett renoveringsobjekt i Oslo. Hoppas så att det är på riktigt och öppnar här i höst!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller tummarna att det blir så för det kan omöjligt finnas för många Vapiano i världen. :o) Kram!

      Radera
  4. Vapiano gillar jag också.
    Ni ser ut att ha haft det härligt.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja supergod mat och det finns alltid något för alla. Kan inte bli bättre. :o) Kram!

      Radera
  5. Ja Vapiano som har så god mat! Får allt bli lite käkande där på nästa Stockholmstur! Blev det nåt shoppat då? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Asolut Vapiano under nästa Stockholmsbesök. Tänkte på det... :o) Nada shoppat. Inget kul och inga pengar, en bra kombination trots allt. :o) Kram!

      Radera
  6. Inte en enda butik besökt för min del som hade barn att hämta i annan stad och Skånetrafiken som visade sig från sin sämsta sida.
    Men gött var det att både träffa er och få god mat!
    Nästa gång ska jag icke ha en tid att passa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en hel del strul med Skånetrafiken igår... :o( Och låter bra med ingen tid att passa nästa gång. Fått ditt sms, låter kanon, kollar med chefen när han vaknar också, bara för att inte köra enmansrace liksom... ;o) Kram!

      Radera
    2. Bra att kolla med chefen =)

      Min pastarätt var en såndär med papadelle, grädde, stora jätteräkor, bladspenat och pesto.
      Bara för att festas lite lagom ;)

      Radera
    3. Haha... frestas var det ja, och det lyckades du absolut med... :o) Chefen är kollad ed, chefen är på men vi hörs ju innan.Kram!

      Radera
  7. Ja det var verkligen ett kanonställe o kanonsällskap. Verkligen kul att va med den lilla stunden. Men jag lyckades hitta det jag skulle handla så jag får va nöjd. Jätetack o kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Superkul att du kom!!! Och bra du fick tag på, jag berättade för maken och han blev helt såld så den sådan som du köpte kommer att hamna här också. Tack för tipset.:o) Kram!

      Radera