Powered By Blogger

onsdag 1 augusti 2012

Revanschens dag med citronsmak, lite mer toa & julstjärnor


Idag kom hon tillbaka, Flipfloppan, till min stad för att få revansch. Man kan ju nu kanske tro att det handlar om fler egoknäpp med hjälpa av spegelväggarna till den där offentliga toaletten. Som förresten ser ut så här i sitt helhetsskick…



…men nix, det rör sig såklart om den smaksatta mjukglassen, som hon, ja jag också, blev snuvade på sist hon var här, då det var stängt i glasskiosken. Det var det inte idag. :o) Och på menyn stod bland annat mjukglass smaksatt med citron. Som vi slog till på båda, jag hagalade till och med så gravt att jag slog till med strössel på toppen.




Så sjukt gott var det! Absolut värt väntan. Och vädret. Lite kallt i blåsten men sol och riktigt najs. Och vi blev fast där, utanför glassboden i nästan två timmar. Innan vi tog oss samman och knallade vidare. In i stadskvarteren i jakt på kaffe. Dock med avbrott för reaspan i någonslags vinbutik som jag aldrig sett förut…


… och där det inte fanns så mycket kul. Det fanns det däremot på Ica. Eller vad sägs om…


… julstjärnor. Och inte vilka julstjärnor som helst (i augusti) utan rosa julstjärnor. Eller dark pink som de säkerligen skulle heta om de hade blivit tillverkade i Odd Mollyfabriken. Lite mindre märkligheter fick också se sig betittade. Och några av dem även shopsade. Av mig.




Vidare till Zebra där Mollystången med 70% rea inte innehöll mer än en enda Molly.  Som inte föll någon av oss i smaken, eller i storleken för den delen. Men lika glada var vi för det…


… även om vi kanske mest ser ut som den förrymda muppligan på framfart… Idogt stirrandes i skyltfönster.



Men vi hittade lite efterlängtad dryck till slut. Som intogs vid kajkanten. Innan Flipfloppan sattes på ett tåg och jag knallade till min boning…


… där jag nu sitter och slöglor på OS. Gymnastik. En av de absolut roligaste grenarna tycker jag. Mycket för att de gör helt overkliga saker på barrar och bommar… Är helt galet trött så det blir nog tidig sänggång idag. Har ett helt koppel av sömntimmar att komma i kapp känner jag. Peace out och Kram!

7 kommentarer:

  1. Ni två är de coolaste och snyggaste i hela OddMollyCrewet! Shine on och Kram på er!
    Isa i Göteborg

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag!! men julstjärnor mitt i sommaren..!?!? fast lite kul är det ;-) jag var oxå inne på Zebra när vi hade skilts åt men hittade inget heller....
    Ha d gott vännen!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att ni fick eran glass:) Julstjärna mitt i sommaren vettekatten vad jag tycker om.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fina ni är :) Vilken mysdag! Kramar

    SvaraRadera
  5. Tack för kommentarer! Visst känns det helt galet med julstjärnor mitt i sommaren. Säger lite om vilka vanemänniskor vi är också, vad som funkar när… :o) Kram på er!

    SvaraRadera
  6. Ja det kul att titta på gymnastik, speciellt herrarna som är väldigt välbyggda på rätt sätt. Det är nog ålderskrisen som satte in idag...

    Härligt med mjukglass!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... det var ju liksom huvudanledningen till att jag tittade... de vältränade pojkarna... ;o) Ålderskris här också... :o) Kram!

      Radera