Powered By Blogger

måndag 6 augusti 2012

Nu för tiden vägrar jag att hissa pinsamhetsflaggan

Första men definitivt inte sista gången. För det var megakul! Att gå på zumba. Och det trots att det inte fanns en enda man med en kropp ens i närheten av:


Vilket kanske bara var lika bra för då hade jag säkert kunnat koncentrera mig ännu mindre på uppgiften att svänga med armar och ben i de märkligaste poser. Jag fattade inte speciellt mycket och gjorde därmed inte många rätt heller. Men! Jag vevade på i något som med mycket god vilja kanske lite liknade i alla fall. Men! Jag tvärvägrade att hissa pinsamhetsflaggan. För alla är nybörjare i början och hellre testa det man vill testa än att stanna hemma för att man inte vågar. Vilket är min nya filosofi. För jag har varit sådan som skämts och låtit bli. En hel massa grejer. Och alldeles åt helsefyr för ofta. 
Nu ser jag det istället som utmaningar. För så länge man inte kan så har man allt att vinna genom att ständigt bli bättre. För vill man bara så blir man bättre. Det handlar om att vilja… Ni har hört den förrut heller hur?... Bra! Då vet ni, och jag slipper tjata på om det. Utan kan istället hålla kväll med tv… Så tjing för idag!

8 kommentarer:

  1. Åh va häftigt ;)nyfiken men inte vågat testa ännu.. var går du, finns både i Råå och på träningsakademin har jag sett. Vågade du så vågar jag också !!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut vågar du också! :o) Så bara gör det, lovar att du inte kommer att ångra det, tvärtom, det är Kul. :o) Jag går på Aktiverum city, där jag tränar annars också. Kram!

      Radera
  2. vistt är det kul med zumba! har också nyligen börjat och man blir ju bättre:) kram Nilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du också börjat, förhoppningen är att jag också ska bli bättre även om det nog lär dröja bra länge... :o) Kram!

      Radera
  3. Vad härligt att höra! Och på köpet anammade du nu grundsten nr 3: Att göra sitt bästa (och det räcker)
    Toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha... låter kanon, då har jag ju snart läst boken... Nä har ju inte det men ska... Lovar! :o) Kram!

      Radera
  4. Helt rätt tänkt. Bara på det igen. Du är grym! Kram

    SvaraRadera