Powered By Blogger

onsdag 15 augusti 2012

Tjugotvå gånger Instagram – en dag i Paradiset












Efter landstigningen i Malmö i förmiddags fick jag tag på ett läppbalsam som substitut för det glömda, jag är liksom beroende av sådant där jox, ryckte med mig en stor välbehövlig latte och begav mig därefter by buss till Flipfloppan i Paradiset. Där gräsmattan intogs per omgående. Med fika och filtar, japp jag hade självklart med mig en egen, en sarong för den som tycker det ser ut så och kanske stör mig på att jag kallar det filt… för jag vet ju att det skulle ha setts med väldigt onda ögon om jag försökt snylta in mig på hennes… Det är faktiskt bara, sötaste granntjejen E, som kom förbi och hängde med oss, som blir beviljad audiens på den så berömda paradisiska snuttefilten.
I alla fall så fastnade vi där, i ett helt hop av timmar. Faktiskt till långt in på eftermiddagen då Lingon tittade förbi. Och vi tvingades oss till uppryckning från vår plats i solen och utryckning till mjukglasskiosken. Ett drag som inte var helt fel. Attans god glass, med chokladpuder på, snacka om flashback till barndomsland. Men eftersom allt kul har ett slut så följde även den här dagen den linjen. Och det blev hej då Paradiset för den här gången. Och nu; hej sängen. Så god natt och Kram från mig för den här gången. 

6 kommentarer:

  1. ÄLSKAR dina bilder! Det är en så härlig känsla i dem!

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det där låter som en synnerligen behaglig dag. Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. Superfina bilder och vad härlig det låter med en dag i paradiset....:-) önskar att jag inte hade så långt till paradiset, hade gärna tillbringat en dag där :-)
    Kram på dig fina!

    SvaraRadera
  4. M, jättefina! längtar dit nu när jag sitter här på jubbet, fast drygt 2 timmar till ska jag väl kunna stå ut? KLem finis

    SvaraRadera
  5. En av de bästa dagarna på hela sommaren. Paradiset och dess innehavare är guld värda att få lov att hälsa på. :o) Kram på er!

    SvaraRadera