Powered By Blogger

söndag 12 augusti 2012

Gårdagens utflykt med la famiglia

Turen gick till Helsingör och det var en ganska surmulen och trött familj jag fick med mig. Ser det ut som, men så var inte fallet, de har bara, liksom jag, en tendens att se ut så… 

Först knallade vi en sväng i byn, shoppade ät- och drickbara picknickprylar och råkade knalla förbi en loppis där jag fick med mig en supertacky Bambi som håller koll på aktuellt datum, eller inaktuellt, beroende på om man glömmer att ändra det eller inte… Det är i alla fall den som finns med i bildsamlingen här… Som precis som ett par andra blev avknäppta under själva picknicken. 
Som tog plats i en liten och relativt undanskymd park vi hittade under en geocachtur i vintras. Med en fågelbebodd damm. Svanarna var inte speciellt glada över hundarnas visit, morrade och nafsade efter dem så vi höll oss på slaktarfritt avstånd. Med vårt körsbärsvin, som vi dock inte drack, jag mår illa bara av lukten så den hamnade mest på bild för att flaskan är lite cool och för att den väcker tonårsminnen. 
Satt där bra länge och sedan blev det ytterligare en promenix runt byn. Då jag redan har dokumenterat denna ganska vilt så höll jag mest fotoögat riktat mot detaljerna, och fina blommor, den här gången. 
Ett gäng timmar senare var det hemfärd. Då med en trött familj i släptåg. Men ändå en familj med glada miner.










Mer än så var det inte, men en riktigt megabra dag i alla fall… Vad som väntar denna har jag ingen aning om, än, men det lär ju visa sig… Hoppas ni får en bra söndag därute. Var rädda om er själva och varandra! Kram!

4 kommentarer:

  1. Jättekul med en massa bilder! Och roliga bilder! Speciellt den sista på hundarna älskar jag, vilka underbara glada sötnosar! Tack för att du visar!
    Ingela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Kul du gillar för jag tycker det är megakul att bildterra... :o) Kram!

      Radera
  2. Superfina bilder!! Vad denna söndag har att vänta??? Hanbollsfinalen för 17. DET kan man ju bara inte missa ;) Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag missade... Men! Inte allt, hann se den sista kvarten, spännande attans. Fast lite sur över att det är sista dagen med OS, typiskt dåligt... :o) Kram!

      Radera