Powered By Blogger

onsdag 8 augusti 2012


… in till grannen. Där trögfattade jag helt fräckt fortsatte att hålla fingret stadigt på avtryckarknappen. För det var ju en hel annan slags stil i denna lilla trädgård. En stil som jag, om jag skulle vara taskig skulle kunna säga inte är lika stilren och sofistikerad som den hos Flipfloppan. 






Mitt rotande där kom dock till sin ände när vi plötsligt kom på att vi ju köpte mat med oss från Limhamn. Indisk takeaway. Så jag fick, otroligt nog, inträda Paradiset igen. Och en av de mysigaste uteplatser jag vet.



Mindre mysig bild, jag vet, för det ser mest äckligt ut. Fast det var det inte. Det var riktigt gott. Och hade sting. Och till efterrätt något ännu godare som jag dock inte ätit på hur många år som helst… 


… plommon från en annan granne. Galet slurpigt. Och uppenbarligen energirikt för plötsligt spratt det till i mina ben. Och! Givetvis okynnesfotonerver. Så det hann bli ett gäng bilder till…







… innan jag brutalt blev utsjasad från området. Och staden.… 


… nej så var det inte riktigt. Jag var tyvärr tvungen att lämna, om än lite motvilligt för jag är verkligen gravt förälskad i Paradiset. Och innehavaren av det är en av mina absoluta favoritmänniskor dessutom. Men! Allt kul har ett slut. Så även detta inlägg… Tack och hej för idag. Kram, Kärlek & Respekt!

5 kommentarer:

  1. Det ser ju verkligen fint ut i Paradiset! Och gud vad gott med färska plommon! Kram

    SvaraRadera
  2. Så himla roligt att se med dina ögon! och du vet att du är välkommen när helst du vill, ja fram till slutet på September då, för då är det ju Buren som gäller...Stackars grannarna, du fick verkligen med allt det mindre smickrande i deras trädgård, hahaha. Tack snälla och vi ses imon :) Klem

    SvaraRadera
  3. Hihi vad mysigt. Låter som ni haft en perfekt dag! Kram

    SvaraRadera
  4. Det ser verkligen ut som ett paradis och stockrosor är en av mina favoriter .
    Kram

    SvaraRadera
  5. TackTack! Ja det ÄR verkligen ett Paradis. Mycket för innehavarens klockrena smak och stil. Kram!

    SvaraRadera