Powered By Blogger

onsdag 29 augusti 2012

Stockholm. Lördag 25/8. Shoppingrace med Gunnarsson.

Så här blir det: inlägg från tatueringsmässan för sig, provning av Mollysar för sig och min lördag med världens bästa Gunnarsson för sig. Utspritt över några dagar. Utifrån hur den tidstekniska verkligheten tillåter blogghäng. Som den gör lite snabbt nu och därför rapport från lördagens shoppingrace. Som startade med att vi glupskt röjde runt på hotellfrukosten…


… innan det var dags att sätta sig på pendeltåg följt av buss, för att landa…


… i Barkarby. Och oväntat nog Odd Mollybutiken…


… där det fanns en del kul. Till riktigt finemangiga priser dessutom. 







Linnet på bilden, som by the way är stulen från Gunnarsson, blev ett spontangigantiskt habegär men prislappen var lite i överkant. Så jag valde istället två andra tingestar, en sjal och en lila sidensak och hade precis betalt dem då jag bara måste fråga om storlek och pris på ett plagg jag haft i ögonvrån under hela besöket i butiken. Den prislappen fick det också att knottra till på armarna, men av motsatt anledning, nämnligen satan vad billigt. Och storleken, perfecto! Så det blev ett blixtsnabbt tillbakalämnande av det redan köpta och ner i påsen for istället denna:


För under 2000 pix! Tror ta mig fan att det är det största klipp jag har lyckats med. Ever. Därav svordomen, som för att poängtera viktigheten i den meningen (sorry Eva…) Så grymt nöjd med det och Linda med sina fina kap, som finns avslöjade inne hos henne, lullade vi in på caféet sidan om. Skippade dock detta…



… för kaffe, cigg och varsitt snabbt blogginlägg kändes som den rätta kicken inför återfärd till city… 


… och tunnelbanetur till…


FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER. 

7 kommentarer:

  1. Ahhhhh vilka super fina bilder, ni verkar ju till att ha haft det helt underbart (avundsjuk=))))

    Västen är ju riktigt, riktigt fin (avundsjuk.... igen;)))

    Hoppas att du har en SOLIG och skön dag<3<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga tjejer!! Och snygga kläder!!
    Slurp..
    Kram V

    SvaraRadera
  3. Åh mitt gamla pendeltåg till Bålsta/Kungsängen...
    *längtar hem*

    SvaraRadera
  4. Very snygg väst. Very you också :) grattis till ett kap! :)

    SvaraRadera
  5. Den västen är ju bara för läcker! Gigantiskt kap! Kram

    SvaraRadera
  6. TackTack! Jag är fortfarande smått chockad att den där västen verkligen är min... jävligt glatt chockad alltså... :o) Kram!

    SvaraRadera
  7. Vilken helg ni haft! Och västen..."too die for". Grattis till kapet!
    Kramar

    SvaraRadera