Powered By Blogger

måndag 20 augusti 2012

Om att hålla en ny auktion för att hjälpa katter

Nu känner jag och Helen att det är dags igen. Att göra en insats för alla de katter som behöver hjälp för att överleva de kommande årstiderna. Katter som till exempel har fötts i det fria under sommaren eller som blivit utkastade från sina hem, vilket tyvärr är alltför vanligt så här i begynnande hösttider.


Och vi tänker oss att hjälpa genom att återigen hålla bloggauktion. Något vi båda gjorde, var för sig, under förra hösten, ni hittar alla mina inlägg kring den auktionen jag höll om ni klickar HÄR. Den här gången gör vi gemensam sak i frågan. Och det till förmån för Ronnebys Hittekatter som drivs av en ensam ung och otroligt beundransvärd tjej, Emma. 


Exakt hur det ska gå till rent praktiskt har vi inte riktigt pratat ihop oss om än men det känns som att det fixar sig. Det viktigaste är att ha något att auktionera ut. Så! Därför ger jag mig härmed ut på tiggarstråket. Både jag och Helen har lite saker själva men ju mer desto bättre, tänker vi, så därför undrar jag om ni har något som ni skulle vilja skänka till att få gå under auktionsklubban? Det behöver absolut inte vara något dyrt eller märkvärdigt. Men ni har kanske något som ni inte använder eller behöver. Stort eller litet, i princip allt är av intresse. Bara det går att skicka till den som köper. Tack på förhand! Och Kram för nu!

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Självklart skänker jag någonting, även om det nu promt ska vara till ett katthem, jag knycker något av matte för det kommer hon inte att märka.
    Nospussar och vov från Otto

    SvaraRadera
  2. Superbra initiativ av dig och Helen. Ska se vad jag kan bidra med. Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag är självklart på som jag redan meddelat Helen:) Ska bara grava fram lite pryttlar att fota..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Absolut skänker jag något som förhoppningsvis kan inbringa några kronor.....mailar dig=))))
    Ett kanon initiativ av två sköna bönor<3

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
  5. Presentkort på tatuering för 500 spänn kommer jag att bidra med denna gången också :-)

    SvaraRadera
  6. Jag skänker självklart nåt, berätta bara hur jag ska bära mig åt :)

    SvaraRadera
  7. Absolut, jag letar fram något i gömmorna ...

    SvaraRadera
  8. Tusen Tack! Ni är bäst! Jag gör ett inlägg nu tisdag onsdag om hur det är tänkt att funka. Ok? Kram!

    SvaraRadera
  9. Vart ska jag maila om jag vill skänka något till auktionen.

    SvaraRadera