Powered By Blogger

lördag 18 augusti 2012

Sexton gånger Instagram – hjälp, frukosttest & snor









Torsdag: Inleder dagen med att attackera tvätt och disk. Får hjälp av min ständiga morgonföljeslagare Muffin. Hjälp är hennes ord, stjälp är mitt men gillar hennes sällskap så det är okej ändå. Smilla var också involverad i aktiviteterna men hon skrev mest lista och pekade med hela armen på det som skulle fixas. Så slapp jag tänka. Vilket jag dock fick när det skulle väljas youghurt till frukost. Håller på att testa en massa laktosfria sorter. Just dessa två är väl mest sådär. Sedan förflöt ett par timmar och hux flux befann jag mig i tatueringsstudion istället. Dock inget plågande på mig, fast det börjar bli hög tid för lite nytt klotter känner jag. För det har jag ju bara sagt i ett par år nu… :o)

Fredag: spenderar lite tid med kelsjuk katt, till avundsjuk hunds stora förtret. Så för att undvika alltför stora svartsjukedraman så gav jag mig ut på en ärendetur på stan istället. Nu vet jag också att apoteket med snor menar engelskans snarka men det blev roligare att läsa texten på svenska. Skitroligt helt enkelt. Men en ganska menlös syssla så jag knallade vidare till Systembolaget och shoppade lokalbryggd lakritsöl och chiliöl, äntligen eftersom jag har tänkt göra det i månader. Måste ju testas även om jag är mer än lovligt skeptisk. :o) Passade även på att dokumentera uteserveringar eftersom de snart är ett minne blott för det här året. :o( Och vips så var det kväll. Och nyttig middag, som i fisksoppa fick fin kompensation genom att det även intogs ett och annat chokela och ett par glas rött.

Och nu är det lördag och klipptid står på schemat. Och att ta mig till parcourtävling och spana grymma atleter. Vad som händer därutöver har jag ingen aning om i nuläget men det lär visa sig. Hoppas ni får en kanonbra lördag därute. Var rädda om er. Kram, Kärlek & Respekt!

6 kommentarer:

  1. Kul med klippning. Lycka till! Hoppas på bilod sen. :)

    Jag ska till frissan på måndag jag. En liten bit på längden ryker nog allt nu för på nätterna känns det som håret ska strypa mig. :p

    Nu mera kaffe! Behövs idag känner jag för idag är jag seg. Kramis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... strypt av sitt eget hår... låter intressant... ;o) Men ditt växer ju fort, det gör inte mitt så lite sorg är det allt att behövt kapa en bit men å andra sidan var det ju slitet så den smällen får jag nog helt enkelt bara ta... Lycka till med ditt frisörbesök. Kram!

      Radera
  2. Skönt med klipp va`? Kanske går jag samma öde till mötes idag. Lite otippat, men ändå. Och färgen blir ju spännande att se också. Är avis på Parcourtävligen, hade gärna hängt där med dig, men man kan ju inte vara på 2 ställen samtidigt som bekant. Förresten gillar jag både kavajen och stjärnkoftan. Mkt snyggt! Klemisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trist att bli korthårigare igen men absolut skönt att få bort det risiga skitet... Såg att ditt också rykt en liten bit. Tyvärr behövs ju det ibland. Ja synd du missade parkouren, grym tävling! Kram!

      Radera
  3. Vilket begär jag får efter den där mandelsplitchokladen! Ska bli roligt att se vad du gör med håret! Du får lägga in bild så fort du är klar! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast den var inte så värst annorlunda i smaken än schweizernöten så du vet. Bild levererad, är bara så satans kass på att komma ihåg (och hinna)svara här... Kram!

      Radera