Powered By Blogger

torsdag 22 mars 2012

Dagens – skrattgråt på sjukhus & med ett par till salu

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, så därför såg jag ut som något galet mittemellanting där jag befann mig i ett minimalt bås på sjukhuset idag:



På mammografi, direkt efter undersökningen, som var vad som födde det där tillståndet av skrattgråt. För fy attan vad ont det gjorde och fy tusan vad hysterisk tanten som jobbade där var, hon puttade på mig, drog i mig, stenhårt och hit och dit för att jag inte fattade exakt på millimetern hur jag skulle stå och var jag skulle titta… Och så brösten som fortfarande känns som att de har förvandlats till de deformerade pannkakor som de blev i apparaten… helt skadat alltihop… :o) 

Och förutom att ha tillsatt den där gröna Kap Verdeköpta tröjan till dagens stass så invigde jag ett par Pleasejeans som jag haft i ägorna ett tag men glömt bort… (hmrff… jo jag erkänner, har nog för mycket kläder…) Ett par grymt snygga grå: 



Som tyvärr är till salu här och nu, för de är alldeles för stora och dels sitter de därför helt galet på mig och dels känns det som att jag ska tappa dem trots bälte... :o( De är i storlek M och jag säljer dem för 890:- inklusive vanlig frakt med Posten inom Sverige. Nypris 1199:- på Perlan Living, där jag köpte dem och även har lånat den undre bilden. Är någon intresserad så hojta i en kommentar eller i ett mail till oddjosanne@gmail.com 

Nu ska jag se till att få packat lite ombytesgrejer och andra pryttlar inför helgens kommande äventyr i huvudstaden. Tåget avgår från min lilla by redan på det okristliga klockslaget 05.40 imorgonbitti så packeriet får bli ett verk för ikväll om jag ska lyckas få med mig något överhuvudtaget. Så over and out, Kram för nu!

10 kommentarer:

  1. Å fy, den där undersökningen låter inget vidare. Ha nu så kul i morgon, så hoppas jag vi får träffas en annan gång.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mammografi är inte kul! Jag har bara råkat ut för väldigt trevlig personal tack och lov. Men det är obehagligt ändå.
    Du är så brun och fräsch!
    Sov så gott och ha riktigt kul i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hade jag inte haft just exakt dem byxorna har jag köpt dem direkt.

    Hur gör vi med fikan?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag har inte varit på mammografi än, har inte åldern inne;) Brallorna är skitsnygga! Tyvärr för små för mig.....
    Det var himla trevligt att få blöddra en stund och ännu trevligare att få träffas i morgon:) Kram!

    SvaraRadera
  5. Haha! Jag va och fick "omformat" mina tuttar igår till stekjärn fast tanten där hade lite mer tålamod...
    Ha det helt jäkla underbart i Stockholm och ge rödtoppen från Lindesberg en rejäl kram från mig!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Aj! Det gör ont. Jag har varit ett par gånger trots min ringa ålder..:-D Hypokondriker som man är...
    Kunde de inte blåsa upp dom efteråt liksom?

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. ja inte är det kul det där, grymt snygg är du iaf! kram

    SvaraRadera
  8. Men fy så ont det låter! Ser inte fram emot det (även om det inte ska så mycket till för att få pannkakor hos mig ;-)

    Ses imorgon!

    Kramar

    SvaraRadera
  9. Ja där blir man tillplattad. Fast sist så tröstade sköterskan mig med att ju äldre man blir desto mer fett blir det i brösten = det gör mindre ont ju äldre man blir.
    Hmpf! =)

    SvaraRadera
  10. Ja fy, inte är det kul. Och ännu värre tycker jag är att jag nu går nervöst och väntar på svaret. Nojjar aldrig om att jag skulle ha bröstcancer annars men nu gör jag. Galen? Jag? Ja förmodligen... Kram!

    SvaraRadera