Powered By Blogger

torsdag 15 mars 2012

Rapport från Kap Verde - del 13

Solen har nästan precis gått upp och jag sitter på altanen, knaprar pistagenötter, lyssnar på lugnet och filosoferar om hur det hade varit att bo här. Att ha paradiset som vardag. Varmare, mer sol och ett betydligt primitivare liv... Inte helt fel. Inte alls fel egentligen...
Och så sitter jag och går igenom mina bilder. Som är färre än vad jag trodde. Fast har ju några dagar på mig att ta igen det. Och samtidigt att ge revansch åt stassar som åkte ner i resväskan men som sedan inte luftats. Den vanliga visan när det gäller mig, alltid en packning i överdrift. Trots försök att inte ha det... Fast jag lät faktiskt en, tidigare aldrig! använd trasa få haka med ut igårkväll. Denna:



Hookup dressen. Som jag har haft planer på att sälja men som nu troligast får bo kvar trots allt. Trots att jag inte är någon klänningstant. Men kan ju bli... Och som hamnade i baren efter middagen. För att där finns bästa speglen, på toaletten, och barhäng är ju kul. Här, med lagom folk, och så visar de film ibland. Om livet på öarna eller surfande proffs.
Nu börjar folk strömma förbi. På väg till frukosten. Ovanligt många svenskar här på hotellet i år. Vilket betyder en hel del Foppatofflor i omlopp... Nu ska modepolisen gå in och duscha, sedan frukost, sedan tillbaka till en mäklare för lite mer info, och därefter troligast lite sol och bad. Så Kram för nu! Take care!

10 kommentarer:

  1. Låter himla härligt det där att sitta på en solig altan och filosofera lite:) Överdrivet packande vet jag allt om;) Fin middags-stass! Och kul att få träffas om en vecka! Även om det bara är över dagen. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja superkul med en liten bonusdejt, synd du försvinner igen redan på kvällen... Men absolut bättre med lite Linda än ingen Linda... :o) Kram!

      Radera
  2. Foppatofflor är en styggelse!
    Ja paradiset blir ju också vardag, men absolut en varmare vardag. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja en av de värsta av styggelser till och med... ;o) Satt dessutom i baren med mannen ifråga igårkväll och fick bita mig i tungan för att inte kläcka ur mig just det... :o) Kram!

      Radera
  3. Inte skulle du kunna bo där på heltid? Det finns väl knappast några Odd Molly affärer?

    Så härligt ni har det. Lugnt och skönt och tid för att filosofera. Ta dagen som den kommer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... jo så länge det finns webshopar så ska det nog funka, annars får jag väl flyga till Sverige på besök om det skulle bli för jobbigt... :o) Kram!

      Radera
  4. Låter alldeles underbart skönt det där :) Så skönt med sol och värme. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja absolut superskönt och vår på gång hemma vad jag förstått, bästa tiden på året, när man har de bästa månaderna framför sig... :o) Kram!

      Radera
  5. Du är ju supefin i klänningen, ingen tant här inte! Fortsätt och njut!
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner mig lite tant men eftersom du blivit lite av min trendguru så lyssnar jag väl på dig... ;o) Kram!

      Radera