Powered By Blogger

onsdag 14 mars 2012

Rapport från Kap Verde - del 12 & bokad Stockholmsresa

Treben hund hakar troget på oss, i alla fall i hans domäner, som uteslutande är inom hotellets område. Han har till och med fått ett halsband av hotellägarna nu, som vittnar om att han tillhör här och det verkar han vara rätt så bra mallig över:




Annars då? Jo tack det knallar på i det välupptrampade semesterspåret. Med lite tid på stranden, ibland vid poolen, bybesök då och då, supermarketutflykter och en himla massa mat på uteställen. Och så lite fix inför framtiden.
Men på hemmaplansfronten har jag lyckats med lite också minsann. För! Nu var det bokat och klart. Med tågresa till Stockholm nästa fredag. Som tar sin start i Lund klockan 06.25. Någon mer av er skånebabes som ska med samma tåg kanske? Kliver av i la hufudstad på klockslaget 10.50. Återfärd blir det först dagen efter, lördagen den 24 mars klockan 16.14.
Har ju inte kunnat hänga med så bra i Mollylandia på sistone, på grund av det där förbenade Internet vill ju sig inte riktigt här i Atlanten, så det blir en kul kompensation att träffa, i alla fall en del av er irl istället. Jag vet några som ska dit men nog inte alla, så; ska du? Till Stockholm? Den 23 mars?
Nu dags för middag här. Det lär bli något med pommes, för shit vad jag har snöat in på just det. Och nutella på pannkakor till frukost, och oliver och pistagenötter på kvällarna. Och det lokala rödvinet...  Tur som fan, rent ut sagt, att Shapeupappen inte ser mig här... :o) Ha en bra kväll. Och var rädda om er. Kram!

27 kommentarer:

  1. Vi ses i huvudstaden.....flyger ner tidigt fredag morgon. Åker tåg till Sundsvall på kvällen för att fortsätta helgen med maken på Hotel Knaust.
    Vad bra att Treben får vara på hotellet.Han ser snäll ut!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skoj! Ska bli kul att träffá dig för första gången. Vi kan ju höras om ev dejt före träffen då kanske... Kram!

      Radera
  2. Ohhh vad kul! Tror bestämt jag bokat in mig på samma hemtåg! Perfekt! KRAMAR

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Jag lyxade och tog förstaklass hem, kostade bara några tior mer. Kanske du gjort detsamma? Kram!

      Radera
  3. Härligt! Mitt tåg kommer in vid 10:20 på fredag. Hem åker jag när jag känner för det på lördag. Går nog minst ett tåg i timmen hela dagen tror jag :) Ska bli überkul att ses. :-)

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Najs! Vi kan ju höras och byta mobilnummer och sånt när det närmar sig. :o) Och tänker på dig idag... läste hos dig men kunde inte kommentera... Stor Kram!

      Radera
  4. Å vad kul att du kommer!!!! Dra runt lite på stan på lördag tillsammans m Lingon kanske???
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut skitkul hade det varit!!!!! KKan inet bli en bättre lördag än så ju... :o) Kram!

      Radera
  5. Ajabaja, inte tänka på shapeupappen (älskar det ordet!) när du är på semester. det är smisk på fingrarna för sånt!!!! Oh vad han såg nöjd och mallig ut över sitt halsband. Verkar vara en riktigt mysig hund det där! Härligt att kunna sitta ute i Atlanten och boka Stockholmsresor. Shit vad kul ni kommer ha, vilket gäng det blir. Japp, lite avundsjuk är jag allt på er lyllosar, haha! Men men, varför hänga läpp, går ju alltid att tröstshoppa lite istället...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... jag älskar också det ordet, därför jag var tvungen att använda det... Känner ju hur det börjar svälla på kroppen igen så liiite svårt att inte tänka på den men förträngning funkar ändå hyfsat bra... ;o)
      Vad trist att inte du ska med... :o( Hade ju hoppats på att få träffa dig igen! Kram!

      Radera
  6. Du!
    Vi kommer åka samma tåg dig..:-D Yay!
    Jag kliver på i Hässleholm.
    :-D :-D :-D

    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag saknar dig massor...
      <3

      Radera
    2. Tjohooo vad skoj!!! Då får vi hoppas på att edt finns restaurangvagn vi kan häcka i... ;o) Jag fick plats i vagn 4, plats 17... Men vi lär ju höras innan dess... :o) Kram!

      Radera
  7. Låter hur skönt som helst! Och hunden, kan du inte ta med honom hem till mig, han är ju för söt!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hunden skulle jag allt vilja få ner i resväskan men tvivlar starkt på att han hade gillat en lägenhet i Sverige. Tur vi vet att hotellägarna bryr sig om honom en hel del. :o) Kram!

      Radera
  8. Härligt att hänga med på er semestertripp! Gillar Treben massor, så fin! Tyvärr inget Stockholm här, gissar att det är bara för inbjudna?;)

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja Treben är en av de absolut finaste snällaste hundar jag någonsin träffat... Trist att inet få träfaf dig i Stockholm... :o( Kram!

      Radera
  9. Tusen tack finaste Josanne för det fantstiska linnet, hämtade på posten idag. Jag är SÅ glad för detta finaste och att just jag fick adoptera det från finaste dig.
    //Tusenkramar Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va har du inte fått det förrän nu, jag skickade ju för superlänge sen och rek dessutom... Skumt! men kul du gillar det i alla fall, lite sur för att det inte var fint på mig så kul att det hamnade hos någon som gillar det. Kram!

      Radera
  10. Vilken underbar resa ni har! Vad spännande att kika runt efter boende och sånt :) Har fått inbjudan men kommer troligtvis inte åka av olika anledningar men skulle vara kul att veta vilket hotell du befinner dig på ifall omständigheterna ändrar sig :) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas få se lägenhet idag eller imorgon, får se, folk är ju inte snabbast här om man säger så...
      Jag kommer att bo på Adlon hotell, på Vasagatan. Hade varit SÅ SUPERSKOJ om du kommer så bara hojta om du ändrar dig! Kram!

      Radera
  11. Låter utskönt med semester!

    Jag är på 23 mars. Är ledig då så möts gärna upp någonstans.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Vi får höras när det närmar sig! Kram!

      Radera
  12. Förlängde min tävling till onsdag 21 så du hinner tävla från svenskt nät=)
    Ha det trevligt i Stockholm och tyvärr hinner vi då inte ses innan vi åker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kikat in men inte tävlat eftersom jag har skitsvårt att kommentera... :o( Fast hinner ju hemifrån nu :o) Trist vi inet hinner ses innan, men efter, då bara Måste vi ses, så det så... ;o) Kram!

      Radera
  13. Jajamensan, jag ska dit, så då ses vi (igen), vi sågs ju i Götet förförra gången det begav sig. Njut av det härliga livet där på Kap Verde sålänge, åh vad jag längtar bort när jag ser dina fina bilder, och vilken go hund :-)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skoj, ska bli kul att se dig igen. Kram!

      Radera