Powered By Blogger

söndag 11 mars 2012

Rapport från Kap Verde - del 7: en dag på stranden


Treben följde med men tröttnade snabbt. Själv stannade vi hela dagen med bara håltimme för lunch. Bevittnade inhemska familjer där barnen tjöt av lycka, extremvältränade snubbar som outröttligt joggade fram längs vattenlinjen. Fram och tillbaka, fram och tillbaka. Och deras motpol, en finsk pojke på kanske 10 år med enorm övervikt, föräldrarna likaså, men pojken berörde mig illa. Riktigt illa. Han hade blicken i marken och axlarna sådär kuvade som de kan bli om man blir mobbad i skolan... Strandhundar for och kitelektioner pågick. Solen täcktes av moln på deltid, och det blåste sådär lagom perfekt så att svetten aldrig får en chans att titta fram. Det har varit en riktigt najsig dag här. En dag på stranden:







Ja minst en gång per semester måste man unna sig bubbel att finsmutta på. Leka lite lyx och flärd för en kortare stund. Att sunka till sig klädmässigt är dock ett ständigt pågående projekt... Med ytterligare två sådanadär plagg som bara åker fram när det är semestertider på utländsk mark. GammelMollyn och femtiokronorskjolen. Märkligt det där, semesterplagg... men det har jag ju redan dravvlat om en gång tidigare så det hoppar jag över nu... Och kastar mig istället i duschen, så att det kan bli någonslags kvällsmatsbesök på restaurang idag också... och säger tack och hej till er för idag. Hoppas ni har en bra kväll. Kram!

16 kommentarer:

  1. Det ser bara så jäkla skönt ut. Och du är redan pepparkaka. Inte alls avund;)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag är inte så brun som det ser ut, tyvärr... det var kvällsljuset som gjorde att det så ut så. Kram!

      Radera
  2. Saknar dig snygging!
    Och du är verkligen brun nu?

    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bubbel o Havaianas DET är semester!!
      Kram Titti

      Radera
    2. Lingon: saknar dig också, och som jag skrev till Hilde, men ljuset än jag som är brun men ändå. Kram!

      Titti: eller hur, det har du helt rätt i! Kram!

      Radera
  3. Hej!
    Du är så vansinnigt snygg och lite bubbel så där på stranden, vilken njutning.
    Kram från Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vackra, vad snäll du är! Kram!

      Radera
  4. Åh, vilka härliga bilder du bjuder på! Jag förstår att ni har det skönt...
    Jag blir såklart semestersugen igen :-) Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är supernajs, och hoppas ni har fått vår nu också istället för snöhelvetet förra veckan. Kram!

      Radera
  5. Bubbel platsar lite när som kan jag tycka ;)
    Det ser underbart ut och shit vad jag längtar nu...

    Det är bara någon som vet som känner igen en mobbad, tror jag.
    Jag hade reagerat precis som du.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja snart är det er tur :o) Hoppas vi hinner ses en sväng innan. Och den där pojken, jag kan inte släppa honom, skulle vilja prata allvar med hans feta föräldrar... Kram!

      Radera
    2. Var de finnar är det inte lönt, tro mig ;)
      Skämt åsido J har en gång benämnt mig som:
      "Lika tjatig som en finsk mor vars barn inte fått mat på en halvtimma"
      Say no more... =)

      Radera
  6. Det ser så härligt ut, att jag finner inga ord! :) Och när ni kommer hem, är det vår! For sure. Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjohoo vår! Hoppas ni får tjuvstarta den utan mig under den här veckan. :o) Kram!

      Radera
  7. Nu har jag läst ikapp lite efter lite halvt frivillig frånvaro i blogglandia. Härligt ni verkar ha det...Skumpa är ALDRIG fel :)

    Tack för att vi får följa med

    Kram
    /Vivvi

    SvaraRadera
  8. Underbart ni ser ut att ha :)
    Var brun fort du blir. Snyggt!
    Njut av solen och värmen nu.
    Kram!
    L8

    SvaraRadera