Powered By Blogger

söndag 25 mars 2012

Rapport från Stockholm del 2 – fredagen den 23 mars

Nu är det redan en hel del smarta ”systrar” som skrivit så himla bra om vad dejten i lördags, den mellan Odd Mollysekt och människorna bakom märket, och vad som blev sagt där, så jag tänker inte gå in på det. Istället hänvisar jag till bland annat Lindas inlägg som ni kommer till om ni klickar HÄR och Sofias inlägg som finns HÄR
Själv nöjer jag mig med den ytligaste delen, den att kasta ut ett litet gäng bilder från när vi fick chansen att klämma på kommande höst- och vinterkollektionen:


Linda och Fengxumamma upptäckte lite habegärliga plagg i den svarta sektionen medan Vivvi, Oslotigern och Hornsgatans Ros pratade om något annat, tror jag...:



Den här vackra tjejen, Carla, tror jag hon heter, sorry om jag har fel… kom hela vägen från Portugal. Vad ag däremot vet med bestämdhet är att det finns ett antal plagg som jag kommer att få jäkligt svårt att hålla mig ifrån att lägga beslag på när det vankas höst och vinter i butikerna. Inte minst en smaragdgrön sidenunderklänning, en stickad väska, en klänning som synts på modevisningen och en mönstrad blus med transparant rygg. Slurp säger ag bara. Och slurp även om tårtorna och bubblet som vi blev bjudna på, 10-årsfirandet till ära.  



I jakten efter en toalett fick jag även chansen att snoka runt lite i lokalerna. Och det var sååå nära att jag bara precis satte mig bakom ett skrivbord, eller här…


… för att med bestämdhet hävda att jag faktiskt jobbar där om någon skulle undra vad fan jag sysslade med. Och vägra lämna stället i fall någon fick för sig att propsa på motsatsen. Men jag gjorde aldrig det, vilket jag ångrar lite nu i efterhand… Men istället begav jag mig ut för att tillsammans med övriga crewet...


… bland annat sköna blonda Titti i grönt som jag gillade som helskarpt,…


… åka taxikaravan till Odd Mollybutiken. Fast det visar jag i nästa linlägg… Kram! 

2 kommentarer:

  1. Kan se hur du smälter i den miljön. Det hade nog dröjt innan ordinarie personal undrat över din roll i Odd Mollyhuset :)
    Kul med alla bilder på alla vackra!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja det hade ju såklart varit ett drömscenario... :o) Kram!

      Radera