Powered By Blogger

lördag 3 mars 2012

En liten rapport från Muffin Rubin – del 13

I förmiddags när jag gick loss i galen städyra så var hon hela tiden med och ”hjälpte till”. Korkat nog fick jag inte en enda bild på Muffins oerhörda talanger att till exempel skrubba golv, hårdrensa bland papper och prylar eller när hon la nosen, och svansen, kraftigt i blöt under diskmomentet. 
Men! Jag har däremot lyckats få fram kamerafunktionen i Ajfånen ett par gånger tidigare den senaste veckan när hon har röjt på egen hand. Och även om de bilderna lämnar en hel del att önska i teknikavseende så kommer de här ändå: 


Hon har lyckats bli mästare på att roffa kartonger att slå bo i, vilket den övriga kattbesättningen inte är helt nöjda med. För det är en till att konkurrera med. 


Hon har lärt sig att dricka vatten ur kranen, fast först efter att hon har försökt mörda strålen med tassen ett tag och därmed gjort swimmingpool av halva köket.



Att Muffin är extremt matintresserad är redan känt, men att hon är så galet fixerad att hon till och med snor Freja hunds jacka för att tugga kragludd är sprillans nytt.



Hon är nog den av våra djur som är minst sällskapsbenägen när det kommer till att hänga med någon av de andra fyrbentingarna, men när det ska till att tiggas mat slår hon gärna dank med Noima, för två katter gnäller betydligt högre än en.


Och när man sedan har hållit gång med dessa blandade aktiviteter en hel dag så krävs det  skönhetssömn. För mig också så gonatt för idag från Muffin & mig!

9 kommentarer:

  1. Hon är en av de sötaste katter jag någonsin sett! Vad är hon för ras?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon är mest bondkatt. hennes mamma var en uteliggarkatt, också hon röd och långhårig, som plockades in av en kattförening när hon var gravid med Muffin och hennes syskon. De tror att hennes pappa också var en långhårig röd katt eftersom en sådan hane figuerade i Muffins mammas kretsar. Så hon kan ha någonslags ras i sig men jag har ingen aning om vilken i så fall. Kram!

      Radera
  2. muffin är helt bedårande, tycker att hon är så så fin:) kramkram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TackTack! Och för mig är hon såklart finast i världen. Fast tänk henne och Misse tillsammans, vilket supergulligt, och helt galet par... ;o) Kram!

      Radera
  3. Tack - jag älskar dina Muffinbilder :) Just i dag känner jag att jag har svår kattabstinens.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jobbigt med kattabsitnens... :o( Men funderade inte du på att bli med katt? Eller har jag drömt det?... Kram!

      Radera
  4. Sötnosarna!! De kan sannerligen hitta på bus som får en skratta högt, förgyller tillvaron helt enkelt!
    Din fundering i förr inlägget är du inte ensam om att känna, självklart inte! Ibland kan det vara skrämmande hur fort livet rusar fram.. Tur vi inte vet vad som väntar runt hörnet..livet är kort!
    Maken min är så nöjd må du tro att jag fick överta din vackra Nymph! Påpekade senast igår kväll!
    Njut av dagen o solen!
    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ibland undrar man lite vad som rör sig i skallen på de där djuren.Och var de får alla tokiga upptåg ifrån...:o)
      Ja usch vad det rusar, känns extramycket nu när jag står utan jobb och ska försöka hitta ett, känner mig både gammal och värdelös. Men, försöker att inte tänka så...
      Vad glad jag blir att han tycker om klänningen. Och att du gör det, känns så bra att den hamnade hos dig ska du veta! :o) Kram!

      Radera
  5. Hon är jättefin lilla Muffin och vuxen i ett nafs.
    Tänk vilken tur att hon kom till just er.

    SvaraRadera