Powered By Blogger

söndag 25 mars 2012

Rapport från Stockholm del 4 – lördagen den 24 mars

Efter en späckad, omtumlande, färgstark och alldeles alldeles underbar fredag blev det en lördag. Som var gårdagen. Då jag vaknade upp i ett rum på trevliga hotell Adlon på Vasagatan i Stockholm. Det gjorde även de här lovely ladiesen:


Doktor Molly, Fengxumamma och Vivvi. Efter en ganska lång men tidig frukost drog vi ut på stan. Tanken var att inleda med ett besök på TinTinstyle…


… men det kunde vi fetglömma, för vi råkade visst vara där en bra stund innan de skulle öppna klockan 11. Så det fick stanna vid att fönsterspana lite. Den här maxiklänningen var ju inte så ful direkt:



Efter den något snopna tittstunden blev det promenad söderut igen. På vägen slank vi in i en butik vid Östermalmstorg där jag snöade in på att läsa skyltar: 



Och därefter fram till det självklara målet; återbesök i Odd Mollybutiken. 




En av de största anledningen till att jag gillar butiken, förutom den uppenbara med tanke på märket som säljs där, är denna helt underbara människa... 


… Ulla, som jag utan att känna alls, bara precis gillar som fan! Och på tal om gilla så fick jag provat ett litet gäng Mollysar när vi var där, och exakt vartenda ett av de plaggen knatade käpprätt in på min önskelista. I-landsjobbigt värre… 
Jodå, jag har provbilder men de har jag inte hunnit fixa än så de får vänta till imorgon… Så jag säger som jag gjort hela jävla dagen: senare… Nu på studs får ni däremot resterande bilder av lördagen. Där vi vandrade vidare till Mathilde...


… och därefter Åhlens, där jag och Vivvi fick kraftiga habegär av mittenstassen…


… INTE. För satan vad überfult! Och så spanade vi ännu lite mer Mollysar:



Och därefter, ungefär samtidigt som Vivvi drog sig mot sina hemnejder så tappade jag allt vad fotograferande heter. Så därför inga bilder från Designtorget, Hötorget Indiska eller Vapiano, där vi satt en bra stund och filosoferade över lunch. Faktiskt har jag bara en enda bild kvar att prångla ut och det är denna:


Slagna hjältinnor i väntan på tåget till Skåne. Trötta men glada, för det har varit en kanonhelg. Tusen tack till Odd Molly, och grattis på 10-årsdagen som infaller just denna söndag. Och massa tack till alla er fantastiska tjejer som jag hade den stora förmånen att få korsa väg med i helgen. Ni är bäst! Och såklart megatack till er som orkar läsa mitt dravvel. Kram, Kärlek & Respekt till er alla!

8 kommentarer:

  1. Så härligt! Förstår att ni var trötta där i slutet...Vi kom ju inte ens ut förrän efter 12?

    Många kramar och lycka till i morgon!
    L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite synd vi missade er igår bara men vi lär få chans att ta igen... :o) Kram! Och Tack!

      Radera
  2. Vilken helg!
    Det var jättekul att få träffa dig, hoppas vi ses igen:)
    kram
    elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma! På båda sakerna. :o) Kram!

      Radera
  3. Så avis på er underbara helg. Ett gäng härliga brudar med samma kärlek till OddMolly. Grill, Vapiano, Tintin, Mathilde. Mina favoriter i stan. Bra smak har ni också. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hade varit kul att få träffa dig också kanske nästa gång... Är i Stockholm lite då och då så jag kan ju chansa att hojta lite nästa gång. :o) Kram!

      Radera
  4. ja det var ju en helt superfantastiskt helg! Så kul att ses igen :)
    Kram å gonatt snygging

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma, på båda grejerna. Hoppas det inte dröjer alltför länge innan vi ses igen. Var rädd om dig vackra. Kram!

      Radera