Powered By Blogger

torsdag 8 mars 2012

Rapport från Kap Verde - del 3: tema poolliv

Varför hålla sig vid poolen när det finns en lång guldgul strand, som bor sidan om det blåaste av hav, att häcka vid istället? Jo för om man första dagen har lyckats kleta på sig solskyddsfaktor 6 istället för 20 som det var tänkt, ganska lika nummer, lätt att blanda ihop ju... ;o) så är det på grund av grisfärgbelägring över fläckvisa, men ganska gedigna, delar av kroppen bäst att stanna under ett parasoll istället för att snabbt förvandlas till självlysande kräfta i den gassande solen. Så! Det är förklaringen till att detta har varit en dag, i total stiltje, vid hotellpoolen. Som därför blir dagens bildtema som kommer här:









Känns faktiskt lite taskigt att kasta ut det här om jag ska vara ärlig... för jag läste om snö på hemmaplan... :o( och nä, jag hyser ingen skadeglädje över det, jag tycker uppriktigt förbannat synd om er!... Och därför ska jag göra allt för att åtminstone få med mig så mycket sol i bagaget härifrån att det åtminstone bildar vår... fast det blir först om tio dagar. Tyvärr!
Nu ska det strax käkas middag här. Vi ligger två timmar back i tid här så det är ju inte så sent som det ser ut... ;o) Men först ska jag läsa igenom era kommentarer från förra inlägget, tiden håller på att ta slut på mitt Internetkort så om jag inte hinner svara så gör jag det imorgon, när jag shoppat ny tid att spendera här in a da blogg. Var rädda om er själva och varandra därute! Kram för idag!

6 kommentarer:

  1. Vad nice ni har det!!!! I 08.a land blåser den kallaste nordanvinden på länge. Går rakt igenom alla lager kläder brrrr.............
    Blir riktigt avis men också nyfiken på de gröna hornen, kanske ska man satsa på en resa dit?
    Men också avis på att kunna slappa vid pool och ha det lugnt och skönt, det är helt omöjligt med våra ungar... Drar dock en kortis till Italien med maken nästa helg och då ska jag ha det så där soft!
    Kram godbit där!

    SvaraRadera
  2. Men åhhh!,, vill vara där jag me! Kram

    SvaraRadera
  3. Göss vad skönt ni har det..bara njut och njut och njut..
    Snön har smält här igen och jag saknar massor..Odde &Modde!!

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Så Härligt det ser ut! Här är det dimmigt och allmänt eländigt väder, så NUJT för mig också :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Åhh vad ni har det härligt..lite avis blir man allt !! Här har vi massor med snö..och minus 5 grader...brrr..
    Kraaam Anette

    SvaraRadera
  6. Tack! Ja det njuts för fullt här och hoppas att skitvädret har gjort sitt för er på hemmaplan nu också... Kram!

    SvaraRadera