Powered By Blogger

fredag 9 mars 2012

Rapport från Kap Verde - del 4

Jag tackar och bugar för alla era förslag på vad jag ska visa upp här in a da blogg. Från Kap Verde. Ska försöka göra vad jag kan för att tillgodose alla era önskningar... försöka... :o) Och svara på kommentarerna i kväll.
Och så vill jag tillägga att det absolut inte är någon uppoffring, eller jobbigt för mig att blogga och plåta och dona och ha små "projekt" att spendera tid på under semestern. Tvärtom. Jag må vara väldans slö och slapp rent fysiskt. Men! När det kommer till hjärnan så blir jag galet rastlös om jag inte får ha, åtminstone ett par, dickadejer att klura på i skallen. Som är kul. Som foto... Och på tal om det så kommer här en minirapport från gårdagskvällens "bravader". I form av en stass...


... med det där peacehalsbandet som jag har sagt att jag ska visa er nån gång... Och supén som intogs och som inte är kap verdisk, utan asiatiskinspirerad...


... som i kokta grönsaker med curry och kokosmjölk. Simpelt och supergott. Ett tips även för hemmamiddagar. Sedan en sväng till baren där sällskap dök upp...


... Treben som hänger väldigt mycket med oss. Nu ska jag käka frukost och sedan ut på byn en sväng. Fortsatta rapporter följer... Take care därute. Kram!

11 kommentarer:

  1. Skitsnyggt om man får säga så. Du ser så jäkla snygg ut, Treben känner att ni är djurvänner och dras till er, söt är han! Härligt med semester, njut på så mycket du kan. Här hemma är vädret trist som vanligt, längtar till lite sol, hoppas våren kommer fort.
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Snygg stass! Och vad söt Treben är! Ha det skönt. Kramar

    SvaraRadera
  3. Å du supersnygga tjej!! Vilken lovely semester ni har, det ser helt underbart ut! Höll på att döööö när jag läste om arseniken, hoppas verkligen det stämmer att de slutat med dessa fullständiga galenskaper! Njut och må gått!!

    Kramar
    Adela

    SvaraRadera
  4. Mysigt med "egen hund" på semestern. Jag fick just hem en deppig son från Rom, som hade träffat på en herrelös hund som han tyckte så synd om och önskade att han kunnat hjälpa. Ja, hua...
    Maten såg god ut!
    Kram

    SvaraRadera
  5. SÅ kul att följa er här hemifrån! KRAMAR och NJUT

    SvaraRadera
  6. Saknar dig!
    Njut njut njut nu..
    kramar

    SvaraRadera
  7. Vad roligt det är att få följa med på eran semester. Njut i långa drag.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Åhh, vad härligt med sol och semester. Och hundvän. Blir så avis så jag hoppar omkring här hemma i fredagssoffan nu. Kram

    SvaraRadera
  9. Du är ju hur brun som helst redan. FAN vad avis jag blir. Och du har flipflop. FAN.

    SvaraRadera
  10. Vad snygg du är! Och VAD JAG LÄNGTAR TILL SOMMAREN! Snön nästan borta igen, men det känns länge till bruna ben, vita blusar och bara fötter.

    Ha det så mysigt, och ta hand om er!
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Hoppas det jäkla skitvädret har lämnat er nu och att det blir VÅR. NU!
    Lite jobbigt med Treben, att han hakar på oss så mycket, vet ju att vi lämnar om ett litet tag. Fast som tur är så blir han väldigt bra behandlad och lite omhändertagen av de som äger hotellet. Han är polare med deras hund. Skönt annars hade man känt sig som en som tar sommarkatt för att sedan dumpa den... :o(
    Men shit vad jag garvar åt Sahras sköna kommentar... :O)
    Ha en bra lördag allihop! KRAM!!!

    SvaraRadera