Powered By Blogger

torsdag 22 mars 2012

Lite piff kunde ju vara kul men tji fick jag

Sådär ja, nu var det packat och klart inför helgens bravader. Med något ombyte och pyjamasdressen, jag har till och med hängt fram en stass att ta på imorgon,…


… två böcker och ett block, tågbiljetter, lilla börsen, laddsladdar till mobilen och hälften av toalettprylarna, resten får jag kasta i ryggsäcken imorgonbitti när jag använt klart dem innan avfärd. Det är bara en sak som jag tänkt ha med som får stanna hemma… På bekostnad av min tänkta skönhet. 
För jag kom på att jag köpte lite smink nyligen. Och lite piff kunde ju vara kul. Men! Tji fick jag, för den där snyggofoundationen jag har funkar ju inte alls på färgstatusen som mitt nylle befinner sig i just nu. Och det är ju typiskt rikskass… att man måste köpa ny sådan det minsta brun man blir… För visst är det så? Förmodligen dum fråga men jag fattar ju typ nada när det gäller just kosmetika… 

Fast nu ska det försöka sovas här. Trots att jag såklart blev tjolahoppsanpigg bara jag råkade tänka på att jag ska upp mitt i natten igen… Kram för denna dag! 

4 kommentarer:

  1. Ha det heeeelt underbart idag! Hoppas på ett senare tillfälle :) Kramar

    SvaraRadera
  2. Struligt det där med smink. Jag brukar lösa det med att inte använda foundation alls, när jag väl fått lite färg.. orka hålla på liksom? Förresten, hur har det gått med din "CC"? Ser ju den här ovan.. Har jag kanske missat inlägg om hur du fick bort fläcken? Ha det nu så roligt, storklem

    SvaraRadera
  3. Tack för kommentarer!
    Jag har glömt att försöka fixa CC jacket så jag knallade runt i den med fulfläcken kvar... Ska ta tag i det nu, snart, typ...
    Kram på er alla tre!

    SvaraRadera