Powered By Blogger

tisdag 6 mars 2012

Rapport från Kap Verde - del 1

Efter en nio timmar lång flygresa var det en hel del glädje som uppenbarade sig när denna vy gjorde sig synlig utanför den lilla rutan igår eftermiddag:

Kap Verde. Sal - som i ön. Santa Maria - som i byn. Och därefter Morabeza som i hotellet där vi har bott alla gångerna vi har varit här. Som är fem stycken nu. Gånger. Vi varit här. I år med denna utsikt från altanen:


Och det första jag gjorde var att halvt svida om, till denna stass...


... för att gå till poolbaren, köpa drink och känna in komforten på solstolarna:


Sedan blev det uppackning, middag och ganska mycket somna efter det. Det första som hände i morse var ett trevligt besök av en vi träffade redan första året här:


Hunden vi döpt till Treben. Han har dock fyra av den varan men ett är skadat så han haltar eller hoppar på tre ben. Därav namnet. Det är förresten han som figurerar i min profilbild här. Knasiga hunden som mest vill bli klappad på magen hela tiden. Och han hakade på oss till frukosten.


Jag vet inte varför men just detta ställe, som bjuder på frukost på mornarna och serverar middag på kvällarna är en sådan plats som ofta dyker upp på min häthinna när jag tänker på och saknar denna plats på jorden... Precis som poolområdet. En tillflykt där lugn och ro, sol, slappande och bokläsning är det enda som existerar. Och där har stora delar av denna dag spenderats. Snudd på en liten tur till supermarketen för proviantering. Jag då iklädd denna stass:


Och det är allt jag har att delge er för tillfället. Men fortsättning följer... Och ja, jag insuper lite sol för er också, jag lovar... :o) Take care. Kärlek & Respekt!

22 kommentarer:

  1. Ljuva livet! Ser helt underbart ut! Njut kära du, allt vad du orkar av allt det härliga. Kramis

    SvaraRadera
  2. Härligt! Visst är det nåt speciellt med återseendet av platser man gillar!
    Och snart är det vår tur att sätta oss på planet till Afrika!
    Ha det gott och njut av värmen.

    SvaraRadera
  3. Så skönt det låter! Och flip-flop.... Ååh, vad jag längtar till sommaren :-)
    Ha en underbar semester! Kram

    SvaraRadera
  4. Ser ju helt undebart ut! Njut och ge "treben" något gott att mumsa på från mig!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul med vovven att få träffa den igen....
      Kram Titti

      Radera
  5. Herregud så underbart! Njut! Kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad härligt att höra i från er!!

    Saknar dig som attan, men njut nu som bara den. Och du ser jättefräsch ut..:-D

    Kramar!!!

    SvaraRadera
  7. It must be nice to abandon the coat and boots for sleeveless tops and flip flops. Enjoy your time in the sun!

    Kram,
    Karen XOXO

    SvaraRadera
  8. Underbart! Njut, njut, njut...
    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt! Ha det riktigt bra! Kram

    SvaraRadera
  10. Godmorgon!
    Ser ut som en dröm, är jag vaken?! Så härligt ni skall ha det nu!
    Njut o ha det allra bäst!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Åhh underbart att kunna gå med bara ben. Ha det underbart! :)

    SvaraRadera
  12. Åååå jag vill vara med! Det ser helt underbart ut - njut i fulla muggar!
    Kram snygging

    SvaraRadera
  13. Åh majj gadd så fantastiskt ni ser ut att ha det. Känn solens strålar ge liv åt vinterbleka kroppar. Så kafflar jag vidare i djupsnön här hemma.../K

    SvaraRadera
  14. Shit va nice!
    Kram!
    L8

    SvaraRadera
  15. Åh det låter verkligen underbart. Precis vad man behöver! Vad kul att "Treben" mötte er. Han har säkert ett brustet korsband han med. Njut o ha det så himla bra. Kram

    SvaraRadera
  16. Flippflopp och jeanskjol, så jävla snyggt! Och fy vad härligt sen! Roligt att få se lite mer bilder från ert paradis, ser fram emot fler :) Njut nu av allt det fantastiska, vi tar hand om alla kissekatterna här hemma, mamma hade fått hälsa på alla sex igår så de har det bara bra - men saknar nog er lite grann såklart ;)

    Sola och bada för svägerskan också!

    Kraaam

    SvaraRadera
  17. Vad det ser underbart ut! Njut alltihopa i långa drag...
    Kram

    SvaraRadera
  18. Ja flipflops har man ju saknat att gå runt i utomhus. Och så himla kul att se Treben hund igen, han håller sig här på hotellet, ägarna gillar hundar här, och såklart har vi shoppat en stor påse hundmat i butiken :o). Sorgsamt med hans ben bara, det har alltid varit knasigt men det ser ut som det blivit värre nu... :o(
    Och till Ella som är så gullig att hon hjälper till att ta hand om katterna: Tack för rapport, du vet ju hur fjolliga vi är med katterna. Men vet att ni är bästaste passarna i världen. Hälsa!!!
    Massa Kram till er allihop!

    SvaraRadera
  19. PS Josanne! Vilken storlek har du på silkesblusen på bilden ovan? Kram! L8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har storlek 3, som dock har blivit lite stort. Har provat det i 2 också och det satt bättre. Så 2 till dig är mitt tips, fast prova för du är ju längre än mig och kanske att 2 blir för kort till dig... Kram!

      Radera