Powered By Blogger

torsdag 13 december 2012

Att befinna sig mittemellan mössa och sommarstass

Sitter och smygbläddrar mig igenom Flipfloppans blogg. Under en lektion, därav smyget... men jag kände att jag bara måste ha tag på hennes lovely recept på rödlöksmarmelad. Och det nu. Och det med biverkningen megakraftig sommarlängtan. Årets kallaste dag här, påstås det. Till och med så extremt istidsvidrigt att jag, som bojkottat mössa av uteseendetekniska skäl sedan jag var rätt ung, går i allvarliga fundering på att införskaffa en, och det i rappet...
Och då blir det extra påtagligt när riktigt superfina sommarbilder radas upp. Och med det en massa värmande minnen på köpet.


25 juli. Känns som en evighet sedan och ändå nyss. Som jag saknar värme, ljust ute från morgon till kväll, blomdoft, bara fötter, sommarstassar... Suckar och bläddrar snabbt förbi. Till rödlöksreceptet. I smyg... :-) Tjing!

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. Jag fyller på med: Solbränna, att behöva vatten för att svalka sig, glass, snuttefiltshäng, strandhäng och bad!! En mössa blir ett "mission" på lördag då ;) Klem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mission is already completed... tror jag i alla fall... Gillar absolut din påfyllnad. Tackar för det! Kram!

      Radera
  2. Och jag är så himla elak så jag då skriver att det är underbart att veta att jag snart måste plocka fram sommarkläderna... ;)

    Men hallå rödlöksreceptet finns det i bloggen?
    Var var var?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och klart du ska ha en mössa, kvinna!
      Det är -18 här och t o m Coole-Jay har hundjacka...

      Radera
    2. Jag kommer att tvinga dig att somra lite för mig också i februari ;o)
      Jag hittade inte receptet så damen i fråga har lovat att lägga ut det dag igen. Visst är det galet gott?
      Och japp, mössa börjar kännas som ett måste, ska bara försöka lära gamla hundar att sitta också :o) Kram!

      Radera