Powered By Blogger

fredag 21 december 2012

Dagens – som döljer ännu mer under ytan


Grå och bleklila tunika – 4 Love and Liberty Anabelle tunic, kofta – Odd Molly Pointers short cardigan, black, stickad sjal – Hunkydory Perfectly square scarf, black, handledsvärmare – Odd Molly Aguarana sleeve warmer, dark grey, halsband – made by Pernilla, jeans – Please, pjux – Jeffrey Campbell Brit 2.

En gigantisk drös av kläder. Men det är ändå inte allt, för det döljer sig ännu fler lager under ytan. Sådant som ett linne och en långärmad bomullströja från Odd Molly, fleeceleggings och två par strumpor. Nästan så man skulle kunna tro att jag har emigrerat till Nordpolen. Och det är så det känns också. För minuskallt ute i kombination med ruggigt kyligt i boningen gör att känslan av istid är fullbordad. 

Och än har ju inte jorden gått under, trots att det ju sägs ske dag, så jag behåller stassen på ett tag till. Jag vet inte hur det är med er men jag är trots allt lite smånervös och har ett visst mått av deckarspänningkänsla i kroppen på grund av att vi står på domedagen. Om det plötsligt ska säga pang, jorden viker hädan och vi far ner i avgrunden. Eller ifall det kommer ett stort eldklot farande och rycker med oss till andra sidan universum… Spännande… ;o) 

Fast om det nu inte råkar bli något med den där undergången så har vi bara ljusning att vänta nu. För idag är det vintersolstånd. Vilket betyder att vi befinner oss på årets kortaste dag och längsta natt. Vilket i sin tur innebär att från imorgon börjar det vända. För min del får det gärna gå fort som tusan. Gärna i racerfart… mot sommaren… Fast först ska jag baka. Ja jag vet att jag skulle hålla mig långt borta från det där men kan ändå inte låta bli att försöka svänga ihop mitt paradbak… Vad det är får ni se lite senare. Hoppas jag… Tjing för nu!

8 kommentarer:

  1. Jag hade sett ut som en Michelingubbe med allt det där på mig;) Lycka till med bakerierna! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja det är ju precis det jag också gör... Speciellt med jacka ovanpå hela skiten sen :o) Kram!

      Radera
  2. Jag hoppas förstås att dom där Mayatyperna är helt ute och cyklar och vi kan fira att det vänder mot ljusare tider! Skål!
    Väntar med spänning på baket:)
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... ja de verkar ju cykla helt fucking fel. Bra det i och för sig :o)
      Baket fullbordat, dock med okänt resultat, vågar inte smaka än, vill först leva lite på att det i alla fall ser bra ut :o) Kram!

      Radera
  3. Ja de är ju tp 8 timmar efter så dagen är väl inte slut där. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm... tänkte inte på det. Då finns det tid ännu alltså... ;o) Kram!

      Radera
  4. Vill man vara petig så har de inte förutspått någon undergång, det är bara så att deras kalender slutade igår och gick in på ett nytt varv... Fast man fick ju en anledning att köra en ny domedagstatuering ;) alltid bra!!!

    SvaraRadera