Powered By Blogger

onsdag 19 december 2012

Return of Bambi & dagens shoppade julerier



Kitchiga datumbambi gör på begäran comeback. Om det sedan visar sig vara en tillfällig sådan eller om han får agera som ett återkommande inslag här återstår att se… Faktum är dock att han denna dag frotterade sig med en del av vad som ingick i mina sällsynta julshopperier. 
För även om jag har spanat och dokumenterat till överdrift bland butikernas julsortiment så har det handlats otroligt lite i den vägen. Vilket det alltså blev lite ändring på nu. När doftljus med kanel- och apelsindoft fick ta plats tillsammans med Waltherängeln på den där ljusbrickan som jag fick med mig hem från lördagens bravader i Helsingör. Doftljus börjar bli en riktig last känner jag. Och ängeln (som by the way är zinkfärgad irl och inte bronsig/ rostig som det ser ut här) liksom bara skrek efter att få följa med mig hem. Så då var de ju två ytterst viktiga inköp… Japp, tantlogiken är också tillbaka… 
Vad som däremot inte fick någon inträdesbiljett till boningen var cognacen. Den var helt enkelt för dyr och blev istället ersatt av öl från lokala bryggeriet. Jag som i princip aldrig dricker öl. Men så firar jag ju egentligen inte jul heller, så då kan man lika bra slå till med tokerier på alla fronter på måndag. Tänker jag…
Nu tänker jag dock försöka sova. Ligger back rätt fett med skolprylar så det får bli en riktigt tidig uppstigning imorgonbitti. Så god natt och hej för idag!

6 kommentarer:

  1. Underbar ängel......Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den, jag har spanat på de ett bra tag och är så glad att jag fick tag på den sista i den butiken. Kram!

      Radera
  2. Yey, Bambi is back! :) Bra shopsat där och det blev kanon på brickan ju. KLem

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ditt godkännande betyder mycket :o) Kram!

      Radera
  3. Hej igen Bambi!
    En liten julöl måste man ju ha till julmaten; även om den inte är gris. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bambi tackar för mottagandet :o) Ja en julöl kändes plötsligt som ett måste till den likfria skinkan... :o) Kram!

      Radera