Powered By Blogger

tisdag 11 december 2012

I ett skånskt konditori alldeles nyss


Jorå, de är riktiga. Inga hittepå, ingen märklig konstinstallation. På riktigt! Och jag som påstår att jag är en traditionsrebell får nog ta tillbaka det för någonstans får det väl ändå bli någonslags ordning igen. 
Som i att julen håller sig i december. Och att semlor ger fan i att göra intrång på annans högtid... Tycker jag. Vad tycker ni? Tjing! Och take care därute!

- Posted using BlogPress from my iPhone

11 kommentarer:

  1. Mums de ser lækre ud :-)

    Josanne har du ikke lyst til at ligge det nye link ind til min blog, som jeg har sendt på mail, så kommer mine de sidste nye indlæg op på din blog, i stedet for min velkomstside :-)

    Kram Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Men jag hittar inte något mail från dig så du får gärna maila igen. Eller om du vill skriva adressen jag ska använda här. Ok? Kram!

      Radera
    2. Tak det lyder super fint :-) jeg sætter link ind her:
      http://oddstyle.dk/index.php?option=com_easyblog&view=latest&format=feed&type=rss

      Kram Tina

      Radera
    3. Josanne du skal bare kopi det link ind i stedet for det andet du har :-)
      Kram T

      Radera
  2. Det är för tidigt säger jag. Och så har de börjat sälja tulpaner? på torget alleredan. Hm.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men stackars tulpaner! Kan de verkligen överleva i denna svinkyla??? Kram!

      Radera
  3. Det är nog saffranssemlor!!!
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stod inget om saffran och de såg inte gula ut men man vet ju aldrig... Får fråga nästa gång jag går dit. Kram!

      Radera
  4. Häxan Surtant påpekar att fettisdagen är i februari !
    DÅ ska man äta semlor puckon. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna häxa håller med! Och därmed basta! :o) Kram!

      Radera