Powered By Blogger

söndag 16 december 2012

… visserligen bara av ett enda plagg. Men det räckte för att jag skulle kunna säga hej till en blixtförälskelse:


Skinnjackan som inte höll sig där utan blev en kärlek som for högst upp på önskelistan. Och jag som bara ville prova den för att komma till insikt med att den satt skitfult och var helt fel på mig... att jag liksom aldrig lär mig... Tvingades dock slita mig. För ännu ett butiksbesök innan...   


... vi nådde fram till julmarknaden...


... som var av betydligt mindre snitt än vad jag väntat mig. En liten besvikelse. Men! Vi lyckades ändå springa på en av dagens höjdpunkter där...


... i form av den danske mannen som var grym på att svänga ihop varm choklad med cognac och vispgrädde. En dryck som inte bara var god utan en som man även blev riktigt snygg av:



Uppdruckna, superfagra och med mer marknadsspan i sikte var det ganska exakt här det plötsligt började vräka ner regn från himlen... så vi tog istället tillflykten in på en gård som hade såväl tak att skyla sig under och saker att fästa blicken på:



Ja mest julgrejer. Så skyll inte bara på mig för att de svämmar över på mina bilder. 




Det visade sig dock att denna avstickare var ett riktigt lyckokast. För här fann Flippis sin kärlek för dagen. Henning:


Som visade sig vara årets megaklipp dessutom, för han begärde bara strax under 300 svenska riksdaler för att hoppa i en kasse och haka med på vår fortsatta färd. Snacka om skitskoj!


Halmanden på marknaden vi återvände till en snabbtur gick inte samma öde till mötes.Och det gjorde inte heller...

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER

3 kommentarer:

  1. Den jackan är SÅ mycket DU! Håller tummarna att tomten läser detta och kommer med den till dig! <3

    SvaraRadera
  2. Men den kan väl inte stå kvar där i slasket alldeles ensam; lilla anden. ;)

    SvaraRadera
  3. Den jackan är sjukt snygg. Nästan så jag själv sätter mig på tåget och åker och köper den nu. Hoppas någon köper den till dig det är du värd.

    SvaraRadera