Powered By Blogger

lördag 22 december 2012

Dagens - som höll på att bli totalt bankrutt

På tåget på väg hem. Från en sådan där finemangig dag som jag kommer att stå mig på länge länge. Men som kunde slutat rätt så dåligt... För jag var sååå nära att behöva betala 1000:- för att komma hem...
Jag hjälpte en dam med hundboxar på tåget när det plötsligt slår mig att jag visst totalt glömde att trycka ut en biljett. Och att befinna sig på ett rullande tåg utan biljett går på en tusing i dessa trakter. Damen går längre och längre in i den folkfyllda vagnen och jag måste ju haka på eftersom jag inte bara kan dumpa hennes hundbox. Känner paniken stiga. För jag måste ju av, innan rullet sätter in. Äntligen stannar damen, jag i princip brutalkastar ner hennes box jag bär och typ hysterihojtar att jag måste av. Törnar in i folk som står i vägen och lyckas, i allra sista sekund kasta mig av. Pust. Gånger tusen...
Fattar fan inte hur jag kunde glömma biljett... Men tur att detta är en vältrafikerad sträcka. Trist bara att tåget jag fick ta istället är mjölkbudet, som stannar var hundrade meter. Och tar 25 minuter längre tid på sig... Men vad är lite tid jämfört med att bli totalt bankrutt... :-)
Säger jag och flashar dagens stass, som ju inte heller var helt gratis... ;-) Tjing!


- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

  1. men det var väl någon som tipsade om att köpa biljett på bussen eller?? ;) Tack för ida´och smart ändå att vänta på nästa tåg. Klemisar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmrfff... det var väl så... men någon är tydligen jävligt senil... Lovar att lyssna lite bättre i fortsättningen... "skäms lite" :o) Kram!

      Radera
  2. Usch, lägga 1000:- spänn för en tågresa är inte kul, tur att du hann ut!
    Tröjan är sjukt snygg, passar dig som handen i handsken!
    Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja shit, det är ju nästan en Molly ju... ;o) Tack söta! Kram!

      Radera