Powered By Blogger

måndag 24 december 2012

Julaftonstass – som i alla fall håller måttet till viss del

Trots min gedigna kamp att tokutmana min vägran och istället försöka gilla julen det här året så vadar jag inte runt i något Kalle Ankaindränkt, familjesammankomstigt och julsångskryddat firande denna dag. Jodå, jag fann faktiskt en hel del jag genuint gillar med den här högtiden. Sådant som till exempel doftljus med apelsin och kanel, renar som pynterier (har ju till och med startat en samling på den fronten), glöggmingel och en rosapimpad julgran. 

Men det där med att inrätta aftonen efter ett förutbestämt schema är fortfarande ännu långt långt borta. För att vara helt ärlig befinner det sig alltjämt på aldriglistan. Men! Traditionsenlig mat, så som sill, lax, ägghalvor, julöl och risgrynsgröt ligger i kylen och väntar på att bli glufsad. Det har delats ut och öppnats ett par klappar. Och min dagens stass går i den aktuella ceremonins tecken. Ja i alla fall till viss del, för den har ju faktiskt lite röda inslag:


Så lite håller jag ändå måttet. Tycker jag i alla fall själv… Eftersom jag redan har skrivit God Jul två gånger här i dag så skiter jag i det nu… Någon jäkla hejd får det minsann allt vara på jultosserierna… :o) Peace out för nu!

6 kommentarer:

  1. Trevlig helg önskar Titti som har en smit-jul iår (såg uttrycket inne hos Doktor Molly!!).blir en tradition!!
    Det tänker jag nog blir en tradition!!
    Kram titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha... smitjul var riktigt bra! Både som uttryck och att göra... :o) Kan ju alltid försöka haka på den kanonbra traditionen nästa år... :o) Kram!

      Radera
  2. Det låter som ett perfekt upplägg! Man ska plocka det man gillar och skippa resten.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag gillar det skarpt. Inga måsten, mycket bra... :o) Kram!

      Radera