Powered By Blogger

lördag 15 december 2012

En oglamorös fredagskväll i lite bilder





Svängde ihop Flippis rödlöksmarmelad medan Ajax hund mest suckade över att jag istället inte kokade ihop lite godare saker till henne. Funderade över om det är så att jag är på väg att skaffa mig en rensamling, hur nu det gick till… Svängde ihop potatissallad och hade apelsinhonung på laxen som även den ingick i supén för kvälen. Rödvin för att bli lite kreativ och efter det lyckades jag till och med knåpa ihop ännu ett whitetrashinpackat paket. Ett annat hade landat på posten. Till mig och med texten på som var så söt och fick mig att garva (innehåll – en äldre dröm-Molly, visas vid senare tillfälle). Det blev hämtat av mr Make som även hade med sig min favoritsenap till boningen. Invigd i potatissalladen, tänkt att sedan få figurera med den vegetariska vintergrisen (som blev griljerad i natt, dock ej smakad än men det kommer och på det såklart en recension här…) 

Mer än så var det inte. Men idag. Väntar en sedan-länge-planerad utflykt i juleriernas land. En tripp med danska slantar i fickan, en fin vän i sällskap och ett humör som har rubriken glad. En efterlängtad dag... Ser på nyheterna nu att det är värsta snökaoset knappt två mil söderut, illavarslande men håller tummarna att det glömmer att hitta hit… Take care därute! Peace out för nu!

2 kommentarer:

  1. Gjorde också den igår med behjälpligt barn, som rörde.
    Fantastiskt gott till grillat också kan jag berätta.
    Hälsa vän och Danmark!

    SvaraRadera