Powered By Blogger

tisdag 25 december 2012

En shoppingrajd och en bekännelse

Fick ett önskemål om att visa det där lite skumma ”sjalhalsbandet” och då tänkte jag att jag även kunde passa på att flasha det andra som blev shopsat under min butiksraid med Flipfloppan i hennes by i lördags. So here we go:



Fårskinnspjuxen var min julklapp till mr Make. Glöggmuggarna eftersom jag smashade sönder den sista jag ägde dagen innan. Och västen kunde jag helt enkelt inte låta bli att slå till på eftersom den var kärlek vid första ögonkastet. Men! Garanterat ett jävligt onödigt köp!… 
Vilket leder mig in på det där med bekännelse. För jag har dikterat ett nyårslöfte som börjar gälla den 1 januari, som sig bör med nyårslöften... och som innebär att inte ett enda nytt plagg ska få äntra detta hem förrän absolut tidigast april nästa år. Minst tre månaders köpstopp alltså. Undantaget swapp, om det skulle dyka upp något sådant gyllene tillfälle... 
Helt enkelt för att jag har så mycket kläder redan. Pinsamt löjligt mycket… Så nu är det avslöjat och ingen återvändo finns. Mycket bra… :o) Peace out!

8 kommentarer:

  1. Snygg väst!
    Och vilket löfte! Bra! Jag hade behövt lova detsamma, eller åtminstone sälja ett plagg för att ett nytt ska få hitta hit... Ska fundera över det...
    Kram och ha en fin juldag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har försökt med en ut en in men jag fuskar alldeles för mycket, låtsas glömma att jag inte sålt och sådär, inte bra... Hoppas du fixar det bättre :o) Kram!

      Radera
  2. ungefär samma löfte som jag gett...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolt, då kan vi hålla varandra i öronen ju... :o) Kram!

      Radera
  3. Hej!

    Bästa fortsättningen på julen till dig och hela familjen.
    Själv har jag tänkt att helt skippa nyårslöften och i stället har jag tänkt mig att julafton blir min utgångspunkt istället för det kommande årets förhoppningar, drömmar, önskningar och verklighet och löften. Har också allt för mycket i min garderob och har bestämt att det inte får komma in någonting nytt om inte någonting annat flyttar vidare.
    Kramar från Eva (den slöa och slappa)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och detsamma! Och julafton är ingen dum idé, då är man ju liksom redan igång när det slår över till nytt år. Grymt smart rent av! Kram vännen!

      Radera
  4. Fårskinnstofflor är guld!
    Här behövs inte heller en enda Molly så mitta mantra är: Mexico, Mexico...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag ångrar lite att jag inte slog till på ett par åt mig själv också, galet kallt på golven här. Smart mantra! Jag måste fan också skaffa mig ett... Kram!

      Radera