Powered By Blogger

lördag 8 december 2012

Två anledningar till varför jag hatar julklappar

Tre om man ska räkna in att de har en tendens att gräva sorgligt djupa hål i plånboken. Men jag sopar det under mattan nu för den aspekten gäller inte de specifika julklapparna jag ägnar mig åt för tillfället. För de var inte dyra. Alls. Men! Däremot, och nu pratar vi hatanledning 1, gav de mig svår prestationsångest, och ledde till veleri på OS-nivå. För jag har så svårt för att köpa något som jag inte tycker känns 100% klockrent. Jag vill alltid att det ska vara något som jag näst intill kan garantera att mottagaren vill ha, behöver, blir glad för. På riktigt. Och hur lätt är det?... Så det slutade som det brukar, med att jag rafsade något, jag absolut inte är nöjd med, i sista sekundenpanik... 

Det var igår. Idag har jag istället hamnat mitt i hatanledning 2, som uppenbarar sig på direkten då jag kommer på att jag måste paketera sakerna också. Och även här är det prestation inblandat för jag vill ju göra sådanadär fina, konstnärliga, genomtänkta wowinslagningar. Helt enkelt för att det är kul att få sådana paket. Men! Jag och pyssel i alla former = katastrof. Fast man kan ju i alla fall försöka. Kasta erfarenheterna i soptunnan och satsa högt. Tänkte jag. Och försökte koppla på kreativiteten. The whitetrash way. Och kom så här långt: 


För finpapper, genomskinlig tejp, snöre, det som liksom gör grejen, står icke att finna någonstans i boningen. Så det får bli en shoppingtur strax. Sådant borde väl finnas på Ica? Eller kanske Lagerhaus?... Jag har verkligen noll koll men det får bli att satsa på butiker i krokarna, för paketen måste bli klara idag, nu på förmiddagen eftersom de ska fara med mig på julrelaterad utflykt till annan by vid lunchtid… Så fortsättning i ämnet lär troligtvis följa… Take care därute! Kram!

2 kommentarer:

  1. Lagerhaus har jättemycket fint.

    SvaraRadera
  2. Gift giving can be stressful. I completely understand performance anxiety. Try to be easier on yourself and enjoy the pleasure of giving :)
    Kramar,
    Karen XOXO

    SvaraRadera