Powered By Blogger

söndag 9 september 2012

Auktion till förmån för Ronnebys Hittekatter

Så här funkar det: auktionen är öppen fram till klockan 18.00 nästa söndag, den 16 september och till dess kan du buda genom att skriva en kommentar eller maila mig på
 Skriv nummer på den sak du vill buda på, ditt namn, mailadress och ditt bud. Jag uppdaterar med förnamn/nick och summa under respektive auktion efter hand. Men det är inte nog med det! Auktionen fortsätter hos Helen.

Behållningen av de saker du fyndar går till hårt arbetande Emma och hennes volontärer hos Ronneby Hittekatter som alla arbetar ideellt för att hjälpa katterna. Allt vi får in här går till katterna eftersom den som skänkt (eller vi) står för portot till köparen.

Om något som finns hos mig inte får bud skickas det till Emma så att hon kan ha med det på någon loppis som föreningen är med på. Så! då drar vi igång!



1. Nytt oanvänt Odd Molly mobilfodral ”Talk mobil case” i färgen pink. En av årets höstnyheter, nypriset ligger på runt 300:-. Skänkt av Odd me. 
Utropspris: 125:- 
Vinnande bud: 180:- /Fröken Abbe



2. Stickad klänning: Sonia Rykiel by HM i storlek Small. Endast använd en gång. Skänkt av Fiona. 
Utropspris: 150:-
Vinnande bud: 200:- /Marie S




3. Stickad tröja från Noa Noa. 90 procent lammull, 10 procent polyamid. Randig i blått, brunt, ljusgrått. Storlek XS. Oanvänd. 
Utropspris: 65:-
Vinnande bud: 75:- / Bibban





 4. Svart bomullslinne från Avanna med texten ”Tonight I´m wearing this”. Storlek L, fast det är litet i storlek. 72 cm långt från axel till nederkant. Sprillans nytt och oanvänt. 
Utropspris: 40:-
Vinnande bud: 80:- /Carina




5. Söt virkad mössa från Indiska. Svart med kanter och en liten blomma i rosa. Ny och oanvänd. 
Utropspris: 30:-
Vinnande bud: 60:- /Cina

6. Sprillans nytt halsband från Rock by Sweden. Grymt läcker döskalle med Swarowskikristaller. Längden på kedjan kan varieras från 67 till 71 cm. Skänkt av Linda G.
Utropspris: 200:- 
Vinnande bud: 300:- /Carina




7. Halsband från Oxxo. Fin platta i skimrande silver med text på ena sidan. Skänkt av Flipfloppan. 
Utropspris: 75:-
Vinnande bud: 160:- /Fröken Abbe





8. Halsband med pärlor som är väldigt snarlika Odd Mollys dark pink i färgen, alltså cerise/ lila/ röda. 65 cm långt, hjärta med texten "Until the ocean covers every mountain high.....I´ll be loving you always" hänger  i brun läder. Kedjor med berlocker, en katt och en stor melerad glaspärla i samma ton som pärlorna. Skänkt av och "made with love" av Maria.
Utropspris: 75:-
Vinnande bud: 175:- /Marie - Odd me




9. Armband med krackelerade dödskallar i färgen turkos och små silverkulor. Även det "made with love" av Maria.
Utropspris: 40:-
Vinnande bud: 100:- /Tina




10. Armband och örhängen från Snö of Sweden. Skänkt av Hilde. 
Utropspris: 40:-
Vinnande bud: 100:- / Eva




11. Snyggt armband från Våga i rosa toner. Skänkt av Hilde. 
Utropspris: 40:-
Vinnande bud: 100:- /Fiona




12. Snyggt halsband i rosa från Bit’avant. Skänkt av Hilde. 
Utropspris: 40:- 



13. Snygg scarf i beige med hängen som ett lite smycke. Skänkt av Hilde. 
Utropspris: 40:-
Vinnande bud: 130:- /Ulrika



14. Presentkort på tatuering till ett värde av 500:- Skänkt av mr Make som driver House of Pain i Helsingborg och som även är den som kommer att göra tatueringen. Den uppmärksamme ser att jag återanvänder bilden från förra årets auktion (på datumet) men det är bara för att jag inte har haft möjlighet att fixa fram en ny bild, så ni vet. 
Utropspris: 150:-
Vinnande bud: 300:- /Marie S




15. Brickband och två grytlappar. Skänkta av Bibban. 
Utropspris: 25:- 



16. Grytlapp, grytvante och handduk i matchande tyg med höstlöv. Skänkta av Bibban. 
Utropspris: 30:- 



17. Batteridriven tandborste. Skänkt av Bibban.
Utropspris: 50:-
Vinnande bud: 60:- /Ozzy


När auktionen avslutas på söndag så skickar vi mail till den som vunnit med fråga om adress och bifogar kontonummer dit betalning ska skickas. När pengarna kommit in skickar vi din adress till den som har din vinst och denne skickar den till dig. 

Vi hoppas självklart på mycket klirr i katternas kassa då vi ju vet att hösten är på väg och med den en massa kissar som lämnats kvar och behöver hjälp. Veterinärkostnaderna är dryga för den som vill hjälpa dem. Nog finns här något du behöver? Om inte hittar du säkert något hos Helen. Ciao! 

22 kommentarer:

  1. Jag budar 100:- på det fina halsbanden nr 8.
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag lägger 100:- på armbandet från SNÖ

    och skäms som ja, jag vet inte vad men jag mailar en bild till dig om du vill på en liten Odd Mollytrasa
    Kram från Eva

    SvaraRadera
  3. jag bjuder 250kr på nr 14. en tatuering på min make hade inte suttit fel. Kanske han kan göra något finare än den där bleka blåmesen (falk) som sitter där nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. h
      Haha den var bra Anna! jag kan garantera att han kan göra nåt bra.

      Radera
  4. Bjuder 125:- för mobilfodralet nr 1.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag bjuder 200 kronor på halsbandet från Rock by Sweden!

    Mvh
    Åsagåsa

    SvaraRadera
  6. Bjuder 150 :- på nr 8 , halsbandet

    SvaraRadera
  7. nr 4 - linnet öppnar jag med bud på 50 kr :)

    /Tanja - backman_t (at) hotmail.com

    SvaraRadera
  8. Bjuder 175:- på halsbandet nr 8. //Marie

    SvaraRadera
  9. TackTack!!! Jag uppdaterar era bud så fort jag hinner. Kan dock dröja emellanåt eftersom jag har en del annat också och att min Internetuppkloppling är från stenåldern... så vet ni om ni tycker att jag är en slö jäkel... Kram!

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    75:- på nr 13
    50:- på nr 5
    /Bibban

    SvaraRadera
  11. 60 spänn på tandborsten från mig :-)

    SvaraRadera
  12. Bjuder 100kr på halsband nr 7 <3
    / Tina tinaskraft@hotmail.se

    SvaraRadera
  13. Jag budar 150 kr halsband nr 7

    mvh linda linda-erik@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Hej

    bjudar 120 kr på nr 13 scarfen.

    Hälsningar

    Susanne Sjöqvist
    fsjoqvis@live.se

    SvaraRadera
  15. Bjuder 175 kr på nr 1 mobilfodral.

    SvaraRadera
  16. Budar 130 kronor på scarfen nr.13:-)
    Hälsningar ulrika nilsson
    dollyday@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Jag budar 60:- för nr 5. Med vänlig hälsning, cina

    SvaraRadera
  18. 75:- på nr 3/ Bibban

    SvaraRadera
  19. Åhhh hoppas att jag vann det fina halsbandet med katten! Kram

    SvaraRadera