Powered By Blogger

söndag 23 september 2012


... fick jag med mig några kuddar, fast att det var så fulcoola att det var svårt att låta bli. Vad jag dock inte kunde låta bli vara att...


... posera för dagensbild, trots att jag redan tagit en... Kom på det och...


... involverade även make i ett mycket utstirrat bildknäppande. Tröttnade dock snabbt och tog den obligatoriska svängen inom...


... djurpryttelavdelningen. Ångrar lite att jag inte köpte den där gula katten till Ajax hund. men kanske nästa gång, nu blev det så här istället:


Finvin med extraprislapp, bullar, fylld rödspätta och en himla massa tonfiskkotletter. Men det var inte riktigt klart där, så vi....


... tog en sväng inom ostbutiken också. 


Den där gröna såg galen ut, smakade den och det var den, galen. Fast på ett inte så gott sätt så vi hoppade över den. Kanske var det all ost som fick mig att inse att hungern plötsligt var ytterst påtaglig så vi knallade mot restaurang...


... fast såklart kunde inte jag sluta med mitt okynnesplåtande för det så här kommer lite fler menlösheter:




Fast till sist...


... mat. 



Fiskburgare som bestod avtvå gigantiska rödspättor i bröd och till det en hel massa pommes. Det blev min lunch. Galet gott!


Och därefter hade byn stängt ner för veckan så vi fann det lika bra att återvända till stationen och hoppa ombord på favoritbåten... 




... där det blev barhäng i dryga två timmar. Och minsann om jag till slut inte gav upp Iponen och var social med människorna i min närhet istället... :o) Så därför blir det inte mer för den här gången... Men! Jag lär återkomma med något annat att pracka på er under dagen... Tjing för nu i alla fall!

6 kommentarer:

  1. Tack för att jag fick följa med lite :) Jag är barnsligt förtjust i att handla vin i vanlig matbutik - bara för att man får :))
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha... samma här... kul bara för att det känns förbjudet... barnsligt kul. :o) Kram!

      Radera
  2. Håller med Rosen, är som ett barn på julafton när jag går handla sprit i vanlig affär:) Trevligt med utflykt. Här ska också utflyktas i dag. Vinteroverall till den lille odågan ska inhandlas. Dyrt och skittråkigt men det måste göras! Plingar i kväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det kul, man måste ju handla bara för att man kan... :o) Dyrt och skittråkigt låter som det låter, hoppas det gick bra i alla fall. Kram!

      Radera
  3. Glömde att säga att kuddarna var skitcoola!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag insåg också det nu i efterhand, de vinner på att ses ofta, som jag gjort med bilderna här... Så det kan ju hända att de rantar in här så småningom. :o)

      Radera