Powered By Blogger

söndag 23 september 2012

Fult & mycket – bilder från gårdagen i Helsingör

De är inte skarpa, de är inte bra. Men de är många. Nästan så man skulle kunna tro att jag gick in för att okynnesfotografera så mycket och så fult jag bara kan. Det gjorde jag inte. Det bara blev så, ändå… Nu är ni varnade. Så här kommer rapport från gårdagens utflykt till Helsingör med Helen, hennes J och mr Make:  


Som tog sin början på en båt, svårt att ta sig över vatten annars. :o)


Och 20 minuter senare fortsatte med en promenad längs de butiksprydda smågatorna. Butiker vi knatade förbi, tills... 







... vi plötsligt stod utanför en loppis. Svårt att motstå så den blev besökt. 



Och jag skrev igår att jag inte hängett mig åt någon vidare shopping, då tänkte jag bort maten som inhandlades senare och glömde helt av designerplagget jag shoppade här, för en danska femma! Det finns inte på bild men kan fixa om någon skulle vilja se... Däremot fick inte...


... denna fina bondgård följa med hem. Inte ens för att en sådan var en stor dröm i min barndom, en stor dröm som aldrig blev verklighet.



Jag älskar att spana in på gårdar och prång. Gör det för sällan, vilket jag alltid kommer på de gånger jag väl gör det.


In i konsumtionens högborg. Fast enbart för att...


... besöka matbutiken som tydligen firar 10 år. Tänkte det kunde vara bra att veta om någon undrar... ;o)


Kanske är det bara för att jag inte äter kött som jag fann denna skylt ytterst motbjudande... men visst låter det lite äckligt? Inget kött shoppat alltså, och inte...

FORTSÄTTNING FÖLJER I INLÄGGET HÄR UNDER

5 kommentarer:

  1. Åhhhh Bondgård!!! Det ville jag också ha när jag var liten men fick ingen jag heller. Så jag hade kanske inte kunnat stå emot som du gjorde. ;o)
    Maritha

    SvaraRadera
  2. Även för mig som då är köttätare, är det en läbbig skylt helt klart. Tack för att man fick följa med på resan, ser liksom i princip framför mig vart ni gått. Bondgården gillas även av mig. Ni verkade också ha uppehåll, så det var smart att lämna landet. Den lilla stunden jag var ute igår, var också den enda då det inte regnade. Klem

    SvaraRadera
  3. Mysiga bilder och alls inte fula!
    Och klart du måste visa 5-kronors fyndet! Men alltså fyller Fötex 10 år, tycker jag har handlat där i evigheter........
    Och jag äter ju kött, men det var väl inte jätteinbjudande med den skylten nej. Här har vi en superbra cateringfirma, med det totalt osmakliga namnet Köttex. hur kan man välja ett sånt namn???? Tur för dem att maten är "svingod"!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fläskkött låter inte heller så tilltalande måste jag erkänna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag måste tillägga att jag faktiskt inte har ett så enormt arsle som det ser ut på första bilden... ;)

      Radera