Powered By Blogger

lördag 8 september 2012

Rapport från min dag i Malmö – del 1

Som jag redan dryftat så var jag ju nerkallad på krisrådsdejt med Flipfloppan i Malmö idag. På programmet stod att göra allt för att försöka komma över det otroligt nerslående faktum att Robban inte vann Robinson… Och det inleddes med gatu- skyltfönsterspaning av mig, på egen hand, i väntan på mitt sällskap.




Cool kjol, fin kombo, dock inte på mig… vilket garanterat INTE det här…


… heller hade varit. Jag började dock klura lite på användningsområde. Så tur Flipfloppan dök upp och spolierade ett eventuellt idiotinköp. Vi enades istället snabbt om att depp bäst löses upp med butiksrajder. Så därför fick det bli så.


Nu har jag riktigt tokdålig koll på vilka butiker vi rantade in i men det som blev spanat såg i alla fall bland annat ut så här:







Fast snyggast var donnorna A och D från min hemstad som vi sprang på hux flux. Jag bara precis älskar A´s hårfärg! Och så älskar jag pjux med klackar. Och kan inte låta bli att prova dem, om och om igen…


… trots att jag mycket väl känner till att jag inte kan gå i dem. Men dessa fann jag dock ett annat användningsområde till då de satt ihop i ett långt gummiband…


… japp, perfekta skor att träna bakåtspark med ben i. Fast eftersom det är en lite halvtråkig övning så skippade jag att shoppa med mig dojjorna. Konsumerat blev det istället på Max:


Kolhydrater och kaffe för att orka hojta vidare. Och nästa anhalt blev någonslags köksbutik.


Där dessa blev medplockade:


Portionsgrytor på finfin rea, sådana som jag har letat efter och velat ha i hela mitt liv, eller åtminstone i ett par månader. Ett bra steg i planen att bli glada igen. Och ytterligare ett när favoritbutiken Folk Malmö en stund senare besöktes.



Såklart var det omöjligt att motstå lite provning. Av…


… rolig halsduk som jag puckat nog inte kollade märke på… 


… Odd Molly Fancy long blouse, lite grey i storlek 1, som även finns i en mörkblå variant som åkte på Flipfloppan:


Riktigt grymt fin den där långblusen, figursmickrande och helt klart ett tummen upp-plagg.


Odd Molly Divine blouse, grey i storlek 1 visade sig även den vara en otippad snygging. 


Coolaste provrummen ever med bilder på väggarna som det är hur lätt som helst att bara fastna med blicken på, drömma, sucka villhaigt och le åt. Men det hade vi inte riktigt tid till för efter ytterligare lite suckande och suktande…



… så var det dags att dra vidare. Först till Möllevångstorget, för att därefter landa i Paradiset. Men de etapperna får ni se först imorgon för nu orkar jag inte fixa med fler bilder. Dessutom börjar min dagsranson av bokstäver sina ordentligt så over and out för idag. Gonatt & Kram på er!

12 kommentarer:

  1. Ahhhh fina bilder....ni verkar till att ha haft en underbart rolig dag=))))
    (Hoppas att du fått mina bilder i mailen)

    Änglakramar Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. japp har fått dina bilder, mailen kopplade ner sig när jag skulle svara :o( men gör det under dagen. tack! Kram!

      Radera
  2. E du full eller?? ;) vi var på Burger King!!!! klem och go´natt

    SvaraRadera
    Svar
    1. skulle bara testa om du var vaken... ;o) Kram på dig din dåre!

      Radera
  3. Ha en attans bra vecka nu! Det tänker jag ha i alla fall! Och vad skönt att du och Flipfloppan fick bearbeta traumat tillsammans:))
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är tur att hon är lika psyksjuk som mig... ;o) och hoppas verkligen ni får det superduperbäst där nere i värmen! Kram!

      Radera
  4. Ja det är mycket som man kan bli glad av på Folk. =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja i princip allt egentligen, älskar den butiken! Kram!

      Radera
  5. Vilken fin dag! Är det för sent att donera något till Kattauktionen? Jag missade det igår.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut inte försent! jag ska fixa med den i efetrmiddag så du är så supervälkommen med bidrag. :o) Kram!

      Radera
  6. vilken härlig dag och underbara bilder som alltid :-) ja det där om att Robban inte vann är ju SKANDAL!! :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skandal är absolut rätt ord! :o) Kram snygging!

      Radera